Robinhood zawarł ugodę na kwotę 640 000 dolarów z regulatorem finansowym stanu Vermont w związku z serią przestojów w aplikacji transakcyjnej w 2020 roku.
Ugoda jest najnowszym ciosem, jaki spotkał Robinhood w związku z przerwami w działaniu aplikacji, które miały miejsce podczas dużych wahań na giełdzie w marcu 2020 roku z powodu pandemii Covid-19.
Co najmniej 40 klientów z Vermont złożyło skargi do Robinhooda i/lub Departamentu Regulacji Finansowych Vermont (DFR), ponieważ nie mogli wprowadzać, modyfikować ani anulować zleceń inwestycyjnych. Ponadto firma nie zapewniała telefonicznej obsługi klienta na żywo.
Ugoda dotyczy również całkowicie zautomatyzowanego procesu Robinhooda, w którym określano, którzy inwestorzy powinni zostać dopuszczeni do handlu opcjami i depozytami zabezpieczającymi wyższego poziomu.
W zeszłym roku Finra ukarała Robinhood grzywną w wysokości 57 milionów dolarów i nakazała aplikacji zapłacić około 12,6 miliona dolarów odszkodowania, powołując się zarówno na przerwy w działaniu, jak i na problem handlu opcjami.
Firma znalazła się również na celowniku organów regulacyjnych ds. papierów wartościowych w Massachusetts. Również częściowo z powodu przestojów. Co więcej została ukarana grzywną w wysokości 65 milionów dolarów przez Komisję Papierów Wartościowych i Giełd za wprowadzanie klientów w błąd w kwestii płatności za praktyki związane z przepływem zleceń.