Nowe dane opublikowane przez Financial Conduct Authority (FCA) ujawniły, że regulator zablokował ponad 8 000 wprowadzających w błąd reklam i akcji promocyjnych w ciągu 2022 roku.
Dane potwierdziły, że FCA zablokował 8 582 wprowadzających w błąd promocji w 2022 roku. To tynik 14 razy wyższy niż w roku 2021.
Firmy, które zamieszczają promocyjne i fałszywe informacje dotyczące inwestycji, handlowców i produktów finansowych, zostały zobowiązane do ich zdjęcia dzięki finansowemu nadzorowi. FCA wymagało również od firm Big Tech dostosowania swoich strategii reklamowych, aby zapobiec ich zdjęciu.
FCA skupiła się na ochronie nieostrożnych konsumentów, którzy są podatni na oszustwa płatnicze online i wprowadzające w błąd reklamy ze względu na kryzys kosztów utrzymania. Brytyjski regulator zamierza wprowadzić ostrzejsze ograniczenia dla promocji produktów finansowych, aby odstraszyć nieautoryzowanych „fin-fluencerów”, którzy wykorzystują konsumentów.
Kampania ScamSmart
Kampania ScamSmart jest częścią ruchu FCA, którego celem jest zapewnienie, że konsumenci są świadomi zagrożeń w sieci i zwodniczych informacji rozpowszechnianych przez firmy technologiczne i finansowe.
Sarah Pritchard, dyrektor wykonawczy ds. rynków, skomentowała:
„Nasze oczekiwania pozostają takie same. Promocje finansowe muszą być uczciwe, jasne i nie mogą wprowadzać w błąd. To, co się zmieniło, to podejście FCA. Korzystając z lepszej technologii, szybciej znajdujemy reklamy o niskiej jakości lub wprowadzające w błąd. A tam, gdzie je znajdujemy, wkraczamy, aby zmusić firmy do ich poprawy lub całkowitego usunięcia. W tym roku będziemy nadal wywierać presję na osoby wykorzystujące media społecznościowe do nielegalnego promowania inwestycji, które narażają na ryzyko ciężko zarobione pieniądze ludzi.”
W 2022 roku FCA ogłosiła plany nałożenia większej ilości środków kontroli na promocje o charakterze finansowym, aby ograniczyć zwodniczy marketing ze strony firm.