HSBC zamierza zamknąć kolejne 69 oddziałów, przez co zagrożonych jest 400 miejsc pracy na stanowiskach pierwszego kontaktu.
Brytyjski bank twierdzi, że przejście na bankowość internetową i mobilną spowodowało 50% spadek ruchu w oddziałach od 2017 roku. Pandemia tylko przyspieszyła ten trend.
W wyniku zamknięcia bank będzie dysponował siecią 441 oddziałów, z których tylko 96 będzie oferować pełen zakres usług bankowych.
Jackie Uhi, dyrektor sieci oddziałów HSBC UK, powiedział:
Sposób, w jaki ludzie korzystają z usług bankowych, zmienia się, a pandemia jeszcze to przyspieszyła. Nasze oddziały nadal wspierają ludzi w zaspokajaniu ich bardziej złożonych potrzeb bankowych. Jednak sposób, w jaki możemy to robić, również ewoluował – pojawiły się centra bankowe, osiedlowe lokale typu pop-up oraz kontynuujemy współpracę z siecią urzędów pocztowych. Zamiast uniwersalnego podejścia do oddziałów, jest to podejście zbudowane wokół sposobu, w jaki różni klienci wybierają bankowość w różnych obszarach.
Według Uhi, obecnie mniej niż 50% klientów banku aktywnie korzysta z oddziałów, by zaspokoić swoje potrzeby finansowe.
Wiemy, że większość naszych klientów woli wykonywać większość codziennych czynności bankowych przez internet lub telefon komórkowy, dlatego usuwamy lokalizacje, w których mamy w pobliżu inny oddział, a liczba klientów korzystających z bezpośredniej obsługi w oddziale znacznie się zmniejszyła. Pozwoli nam to zainwestować w lokalizacje, w których nasi klienci nadal korzystają z sieci oddziałów, w tym w unowocześnianie technologii i odnawianie placówek.
Bank twierdzi, że w miarę możliwości zamierza przenieść pracowników dotkniętych ostatnimi zamknięciami na inne stanowiska.