Mastercard nawiązał współpracę z wieloma giełdami niewymiennych tokenów, aby ułatwić ludziom kupowanie NFT za pomocą kart.
Gigant płatności zawarł umowy z Immutable X, Candy Digital, The Sandbox, Mintable, Spring, Nifty Gateway oraz dostawcą infrastruktury Web3, firmą MoonPay. Konsumenci będą mogli kupować NFT, zarówno na rynku jednej z tych firm, jak i korzystając z ich usług kryptowalutowych.
Mastercard już wcześniej połączył siły z Coinbase. Umożliwił w ten sposób ludziom kupowanie NFT na zdecentralizowanym rynku firmy za pomocą kart debetowych i kredytowych.
Firma złożyła ostatnio 15 wniosków o rejestrację znaków towarowych NFT i metaverse w ramach szeroko zakrojonego planu rozszerzenia swojego systemu przetwarzania płatności, sloganów i marki na nową wirtualną gospodarkę.
Mastercard twierdzi, że daje ludziom to, czego chcą. Spółka niedawno opublikowała ankietę przeprowadzoną wśród ponad 35 000 osób w 40 krajach, z której wynika, że 45% z nich zakupiło NFT lub rozważa taki zakup. Z kolei mniej więcej połowa oczekuje większej elastyczności – możliwości płacenia kryptowalutami za codzienne zakupy lub używania karty kredytowej lub debetowej do zakupu NFT.