PayPal, główna globalna platforma płatnicza, wprowadziła Pay Monthly, swój najnowszy produkt typu „kup teraz, zapłać później” (BNPL).
Gigant płatniczy poinformował, że nowy produkt umożliwi konsumentom w Stanach Zjednoczonych dokonywanie dużych zakupów na kwotę od 199 do 10 000 USD. Spłata z kolei może być rozłożona na okres od 6 do 24 miesięcy.
Ujawnienie nowej oferty następuje kilka dni po tym, jak platforma płatnicza ogłosiła, że będzie wspierać natywny transfer aktywów cyfrowych między PayPal a zewnętrznymi portfelami i giełdami.
Według firmy, Pay Monthly zapewni konsumentom większą elastyczność i jeszcze więcej możliwości płacenia za rzeczy, których chcą i potrzebują.
Międzynarodowa firma zajmująca się technologiami finansowymi zauważyła, że Pay Monthly podtrzymuje tradycję przejrzystych produktów pożyczkowych w punktach sprzedaży. PayPal wyjaśnia:
Gdy klient wybierze usługę Pay Monthly, wypełni wniosek przy kasie i, jeśli zostanie zatwierdzony, otrzyma ofertę trzech różnych planów o różnej długości i rocznej stopie procentowej (APR) opartej na analizie ryzyka w zakresie od 0% do 29,99%. Klienci mogą porównać i wybrać opcję, która najlepiej pasuje do ich budżetu.
Spółka poinformowała również, że klienci mogą spłacać swoje zadłużenie za pomocą kart debetowych lub kont bankowych. Co więcej, zakupy dokonywane przez klientów są chronione Ochroną Zakupów PayPal.
Dodatkowo, konsumenci mogą zarządzać i śledzić swoje płatności w aplikacji PayPal i na stronie internetowej. Greg Lisiewski, wiceprezes ds. zakupów i płatności Pay Later w PayPal powiedział:
Pay Monthly opiera się na naszym zobowiązaniu do dostarczania wiodących rozwiązań płatniczych, które oferują klientom wybór. W ten sposób upewniamy się, że płatności odpowiadają ich potrzebom i preferencjom budżetowym.
Lisiewski wyjaśnił, że sposób, w jaki konsumenci chcą płacić za większe zakupy, ewoluuje, stąd potrzeba elastycznych opcji płatności.
Dostępność dla sprzedawców
PayPal zapewnił również, że Pay Monthly będzie automatycznie dostępny dla sprzedawców bez dodatkowych kosztów i ryzyka. Ponadto, nowy produkt nie wymaga skomplikowanej integracji back-office, aby móc dodać go jako opcję płatności. Firma wyjaśnia dalej:
Podobnie jak w przypadku Pay in 4, sprzedawcy mogą również dodać dynamiczne komunikaty. W ten sposób mogą dostarczyć odpowiednie opcje Płacę później. Są one przedstawiane na wczesnym etapie zakupów klienta. Dzięki temu sprzedawca informuje go, że będzie miał możliwość rozłożenia płatności na raty podczas zapłaty.