PayPal, główna globalna platforma płatnicza, odnotowała w pierwszym kwartale 2022 roku, czyli w okresie od stycznia do marca, przychody netto w wysokości 6,48 mld dolarów. Oznacza to wzrost o 8 proc. w ujęciu rocznym i przewyższa oczekiwania rynku.
Zysk operacyjny zmniejszył się jednak o 32% i wyniósł 711 mln USD. Zysk netto wyniósł 509 mln USD, a zysk na akcję 0,43 USD, co oznacza spadek o 53%. W ujęciu skorygowanym zysk spadł o 28% do 0,88 USD na akcję.
Dodatkowo, w ujęciu rocznym odnotowano znaczny wzrost wolumenu płatności na platformie. W ciągu pierwszych trzech miesięcy roku firma zrealizowała transakcje o wartości 323 mld dolarów, co oznacza wzrost o 15 proc. w ujęciu rocznym.
Paypal zasygnalizował jednak, że wolumen transakcji na jego platformie może ucierpieć z powodu rosnącej inflacji i trwającego konfliktu na Ukrainie. Rzeczywiście, w ostatnim kwartale tempo wzrostu liczby transakcji znacznie spadło.
Firma wygenerowała 5,99 mld dolarów przychodu tylko z transakcji płatniczych, które wzrosły w tempie 7 procent.
Ponadto, w okresie od stycznia do marca platforma dodała 2,4 mln nowych aktywnych kont. Kwartał zakończyła z liczbą 429 milionów aktywnych użytkowników, co stanowi wzrost o 9 procent w porównaniu z poprzednim kwartałem.
Prognozy
W całym roku finansowym firma spodziewa się wzrostu przychodów w przedziale 11-13%. Jeśli jednak pominąć działalność w eBay, wzrost ten może wynieść od 15 do 17 procent.
Ponadto Paypal pozostał konserwatywny w swoich oczekiwaniach dotyczących działalności. Oczekuje się, że całkowity wolumen płatności będzie rósł w tempie od 13 do 15 procent, co oznacza, że może przekroczyć 1,4 biliona dolarów. Oczekiwane zyski zostały utrzymane w przedziale od 2,19 do 2,34 USD, a skorygowane w przedziale od 3,81 do 3,93 USD.