Firma Revolut nawiązała współpracę z platformą infrastruktury finansowej Stripe. Wszystko po to, aby wspomóc plany światowej ekspansji na nowe rynki i obsługiwać płatności w Wielkiej Brytanii i Europie.
David Tirado, wiceprezes ds. rozwoju biznesu w Revolut, w komunikacie prasowym napisał:
Revolut buduje bezproblemowe rozwiązania dla swoich klientów. Oznacza to dostęp do szybkich i łatwych płatności, a nasza współpraca ze Stripe to ułatwia. Dzielimy wspólną wizję i jesteśmy podekscytowani współpracą w wielu obszarach, od wykorzystania infrastruktury Stripe, aby przyspieszyć naszą globalną ekspansję, do odkrywania innowacyjnych nowych produktów dla ponad 18 milionów klientów Revolut.
Revolut to firma założona w 2015 roku w Londynie przez CEO Nikolaya Storonsky’ego i CTO Vlada Yatsenko. Początkowo oferowała ona usługi transferu pieniędzy i wymiany w Wielkiej Brytanii. Od tego czasu rozszerzył jednak swoją ofertę o konta, ubezpieczenia, handel, fakturowanie i inne.
Revolut obsługuje 18 milionów klientów indywidualnych i 500 000 firm w ponad 200 krajach i terytoriach. Jego najbliższe plany ekspansji obejmują Meksyk i Brazylię, gdzie wykorzysta infrastrukturę Stripe. Eileen O’Mara, dyrektor ds. przychodów i rozwoju w Stripe w regionie EMEA powiedziała:
Revolut i Stripe mają wspólną ambicję, aby unowocześnić usługi finansowe na całym świecie. Jesteśmy podekscytowani, że możemy wspierać Revolut w jego rozwoju, skalowaniu i pomaganiu ludziom na całym świecie, by mogli czerpać więcej ze swoich pieniędzy.
Co to jest Stripe?
Stripe ma swoją siedzibę w Dolinie Krzemowej i Dublinie w Irlandii. Została założona w 2009 roku przez braci: prezesa Johna Collisona i dyrektora generalnego Patricka Collisona. Obsługuje ona płatności cyfrowe i osobiste oraz oferuje oprogramowanie do przetwarzania płatności i interfejsy programowania aplikacji dla handlu elektronicznego i aplikacji.
Stripe niedawno opracował rozwiązanie do przelewów bankowych. Na początku tego roku zostało ono wydane w Japonii. W zeszłym miesiącu jednak zostało udostępnione klientom w Wielkiej Brytanii, Unii Europejskiej i Meksyku.
Rozwiązanie oferuje zautomatyzowane uzgadnianie, uproszczone procesy zwrotu i refundacji oraz integrację z fakturami, subskrypcjami i rozpoznawaniem przychodów.