Starling Bank przekroczył kamień milowy w postaci trzech milionów rachunków bieżących, w tym ponad 460 000 kont dla małych firm.
Liczby te mają miejsce pięć lat po tym, jak bank cyfrowy uruchomił osobiste rachunki bieżące w maju 2017 roku. Natomiast biznesowe rachunki bieżące, które powstały w marcu 2018 roku, stanowią obecnie 8% brytyjskiego rynku bankowości dla małych i średnich przedsiębiorstw.
Helen Bierton, dyrektor ds. bankowości w Starling Bank, mówi:
Starling udowodnił, że technologia może zmienić sposób korzystania z usług bankowych, dzięki czemu pozyskaliśmy miliony klientów. Nasza platforma technologiczna została stworzona z myślą o skalowalności, więc w miarę jak będziemy wprowadzać na rynek pierwsze w branży produkty i funkcje, jesteśmy gotowi na przyjęcie znacznie większej liczby klientów – i to w szybkim tempie.
Starling znajduje się na silnej trajektorii wzrostu. Dane z Current Account Switching Service ujawniają, że bank działający wyłącznie w oparciu o aplikację pozyskał w 2021 roku więcej klientów netto niż jakikolwiek inny bank w Wielkiej Brytanii.
Starling zatrudnia obecnie 1854 pracowników w swoich czterech biurach w Cardiff, Londynie, Southampton i Dublinie. Cardiff jest jego największą bazą.
W kwietniu bank pozyskał 131,5 miliona funtów w wewnętrznej rundzie inwestycyjnej, która wyceniła startup na 2,5 miliarda funtów.
Konkurent Starling, Monzo, przekroczył liczbę pięciu milionów klientów w roku 20/21, ale nadal jest przedsiębiorstwem przynoszącym straty. Natomiast Starling jest na dobrej drodze, by pod koniec roku odnotować pierwszy pełny rok zysków.