Visa wprowadziła na rynek Ameryki Łacińskiej pierwsze karty kryptowalutowe. Stało się to możliwe dzięki firmom partnerskim w Brazylii i Argentynie.
Współpracując ze startupami i firmami fintech w regionie, Visa wyda karty, które pozwolą użytkownikom na otrzymywanie cashbacku w Bitcoinie przy każdej dokonanej płatności.
W 2021 r. Visa nawiązała współpracę z argentyńską giełdą kryptowalut Lemon Cash, aby wydać karty Visa oferujące 2% cashback w bitcoinie za każdą transakcję. Ma również wprowadzić na rynek argentyński karty przedpłacone Lemon Cash, dzięki umowie z platformą handlu kryptowalutami Satoshi Tango, oraz karty Crypto.com.
Visa nawiązała podobne partnerstwa w Brazylii z neobankiem Zro Bank i firmą specjalizującą się w kryptowalutach – Alterbank.
Gigant płatniczy zamierza rozszerzyć działalność kryptowalutowych kart cashback w całym regionie, w tym w Meksyku, Peru i Kolumbii. Co więcej, planuje rozwijać systemy kryptowalutowe w Ameryce Łacińskiej i na Karaibach, zapewniając regionom narzędzia do ekspansji walut cyfrowych i zarządzania powstającą gospodarką NFT.
W komunikacie prasowym firma określiła swoje długoterminowe cele:
Dodawanie wartości do wszystkich form legalnego przepływu pieniędzy, niezależnie od tego, czy mają one swoje źródło w sieci Visa, czy poza nią – jest to klucz do naszej strategii network-of-networks, a nasza praca w kryptowalutach jest tego doskonałym przykładem. Firma koncentruje się na tym, aby Visa stała się najprostszym i najbezpieczniejszym sposobem kupowania i/lub używania kryptowalut za pośrednictwem karty Visa.
Na początku tego roku, grupa fintech Mode ponownie uruchomiła program cashbacku w birtcoiniue po kontrowersjach z końca 2021 roku. Grupa została zmuszona do wycofania się z twierdzeń, że brytyjscy detaliści Boots, Homebase i Ocado będą uczestniczyć w programie. Ówczesny dyrektor generalny, Ryan Moore, zrezygnował wkrótce potem, a jego miejsce zajęła była dyrektor generalna Alipay, Rita Liu.