Grupa BBVA, wiodący hiszpański dostawca usług finansowych, ogłosiła uruchomienie we Włoszech w 100% cyfrowej oferty. Firma zadebiutuje w tym kraju z w pełni cyfrową infrastrukturą bankowości detalicznej.
Koncepcja bankowości cyfrowej staje się coraz bardziej popularna wśród użytkowników na całym świecie. BBVA podała, że obecnie jej 38 mln klientów kontaktuje się z bankiem za pośrednictwem cyfrowych kanałów. Aż 62% użytkowników komunikuje się z z instytucją za pośrednictwem aplikacji mobilnej.
Włochy to jedna z największych gospodarek w Europie. Kraj ten jest ośrodkiem skupiającym jedne z największych firm finansowych w regionie. Wprowadzenie 100% cyfrowej bankowości detalicznej ułatwi użytkownikom korzystanie z usług bankowych. Onur Genç, Prezes Zarządu BBVA skomentował ruch w następujący sposób:
Nasza propozycja wartości ma na celu połączenie oferty produktowej i siły tradycyjnego banku z doświadczeniem klienta, jakie oferuje gracz cyfrowy. Chcemy przynieść do Włoch to, co najlepsze z obu światów: uniwersalny bank cyfrowy.
Obecność BBVA we Włoszech
BBVA ma silną pozycję we Włoszech. Bank działa tam już bowiem od ponad 30 lat. Do tej pory skupiał się jednak głównie na bankowości hurtowej. Javier Lipuzcoa, szef bankowości cyfrowej BBVA we Włoszech powiedział:
BBVA pojawiła się we Włoszech, aby stać się dla klientów „Mobilnym Codziennym Bankiem Bez Prowizji”. Chcemy podzielić się z naszymi użytkownikami doświadczeniem bankowości mobilnej, narzędziami, które pomagają oszczędzać i kontrolować wydatki z poziomu aplikacji w wygodny i prosty sposób, a także produktami finansowymi nastawionymi na codzienne potrzeby, dostępnymi po kliknięciu zaledwie jednego przycisku oraz z bardzo prostymi i konkurencyjnymi cenami.
W lutym 2021 roku BBVA ogłosił też plany wspierania wschodzących firm z branży technologii finansowych.