Indyjski gigant płatności cyfrowych Paytm chce pozyskać do 2,2 miliarda dolarów w pierwszej ofercie publicznej.
W projekcie dokumentów złożonych do organów regulacyjnych, Paytm twierdzi, że wyemituje nowe akcje o wartości 83 miliardów rupii (około 1,1 miliarda dolarów), a obecni inwestorzy – w tym Ant Group, SoftBank i Berkshire Hathaway – sprzedadzą kolejne 83 miliony rupii w akcjach.
Firma prowadzi również rozmowy na temat potencjalnego lokowania pre-IPO w wysokości 20 miliardów rupii.
Paytm twierdzi, że wykorzysta wpływy do rozwoju ekosystemu płatności i inwestowania w nowe obszary, dokonywania przejęć i budowania partnerstw.
Paytm był ostatnio wyceniany na 16 miliardów dolarów podczas rundy finansowania w 2019 roku. Jego cena jednak znacznie wzrosła. Wszystko ze względu na presję na odejście od gotówki i pandemię Covid-19. Te dwa czynniki połączyły się, aby stworzyć idealne warunki dla płatności cyfrowych.
Założona w 2009 roku jako platforma płatności cyfrowych, Paytm zdywersyfikowała się w ostatnich latach na nowe obszary, w tym karty kredytowe i zarządzanie majątkiem.
Ponadto Paytm staje w obliczu rosnącej konkurencji ze strony amerykańskich gigantów, takich jak WhatsApp, Google, Amazon i Walmart.