WorldRemit, platforma cyfrowych płatności transgranicznych z siedzibą w Londynie, ogłosiła niedawno, że pozyskała 292 miliony dolarów finansowania. Tym samym osiągnęła ona wycenę w wysokości 5 miliardów dolarów.
Zgodnie z oficjalnym komunikatem udostępnionym przez firmę, ostatnia runda finansowania obejmuje nowych inwestorów kapitałowych. Wśród nich znajduje się między innymi Farallon Capital. Oprócz tego swoje dwa grosze dołożyli również dotychczasowi inwestorzy – Leapfrog, TCV i Accel.
Oprócz finansowania serii E, WorldRemit ogłosił również zmianę nazwy na Zepz. Najnowsze finansowanie pozwoli Zepz na przyspieszenie ekspansji. Ponadto, firma planuje zwiększyć inwestycje w swoją technologię, ofertę skierowaną do klientów oraz platformę.
Komentując ostatnią rundę finansowania i rebranding, Breon Corcoran, CEO Zepz (dawniej WorldRemit), powiedział:
Ogłoszone dziś pozyskanie środków jest kolejnym ważnym krokiem w realizacji naszej strategii. Po przejęciu Sendwave, poczyniliśmy znaczne postępy w integracji różnych firm i zachowujemy zarówno markę Sendwave, jak i WorldRemit. W tym kontekście mamy zaszczyt ogłosić zmianę nazwy naszej spółki holdingowej na Zepz. Pozyskane dodatkowe fundusze umożliwiają nam przyspieszenie inwestycji w celu kontynuacji naszych bardzo dużych możliwości rozwoju. Jednocześnie nadal będziemy zwiększać naszej wysokiej jakości bazę inwestorów i naszą misję jaką jest zapewnienie uczciwych, szybkich i elastycznych płatności dla naszych klientów.
Zepz prowadzi dwie międzynarodowe marki płatnicze (Sendwave i WorldRemit). W ubiegłym roku, marki Zepz umożliwiły przeprowadzenie ponad 4,5 miliona transakcji miesięcznie na swojej platformie. Łącznie wygenerowały prawie 10 miliardów dolarów wolumenu wysłanych płatności brutto i 338 milionów dolarów przychodów. Oprócz Londynu, firma posiada biura regionalne w różnych krajach, w tym w USA, Malezji, Singapurze, Hong Kongu i Australii. W komunikacie prasowym możemy przeczytać:
Zepz dostrzega znaczące możliwości rozwoju zarówno na istniejących rynkach poprzez zwiększanie zaangażowania i głębszą penetrację rynku, jak i ekspansję na nowe rynki oraz dalsze rozszerzanie platformy w celu zaoferowania użytkownikom dodatkowych usług o wartości dodanej.