Wise (dawniej TransferWise), brytyjski fintech ułatwiający przede wszystkim transgraniczne transfery pieniężne, ogłosił w piątek partnerstwo z Fruugo, rynkiem transgranicznego handlu elektronicznego.
Zgodnie z wpisem na blogu, sprzedawcy Fruugo mogliby korzystać z danych konta Wise Business, aby otrzymywać zarobki w wielu walutach, takich jak m.in. dolar amerykański, dolar australijski, dolar singapurski, euro, czy funt brytyjski. Tony Preedy, dyrektor zarządzający w serwisie Fruugo skomentował współpracę w następujący sposób:
Jako zaufana i rozwijająca się platforma dla e-commerce, jest dla nas niezwykle ważne, aby nadal zapewniać najlepsze i najbardziej opłacalne rozwiązanie dla naszych sprzedawców, aby przenieść swoje produkty na rynek globalny. Wierzymy, że sprzedaż międzynarodowa powinna być tak prosta, jak sprzedaż klientom we własnym kraju. Dzięki serwisowi Fruugo każdy detalista może dotrzeć do globalnej publiczności, dlatego cieszymy się, że możemy współpracować z firmą Wise i oferować korzystanie z jej platformy stale rosnącej bazie naszych detalistów.
Manewr ten jest częścią celu Fruugo, jakim jest zaoferowanie sprzedawcom detalicznym sposobu na otrzymywanie zapłaty w ich własnej walucie krajowej podczas dokonywania transakcji na platformie. W komunikacie Wise możemy przeczytać:
Otrzymywanie środków z zagranicy może być dla sprzedawców detalicznych kosztowne – kluczową częścią platformy Fruugo jest zapewnienie sprzedawcom jak najtańszego i najbardziej efektywnego sposobu przekazywania środków w ich własnej walucie. To najnowsze partnerstwo z Wise umożliwi serwisowi Fruugo dalsze dostarczanie bezproblemowych i niedrogich rozwiązań oraz umożliwi sprzedawcom detalicznym zwiększenie sprzedaży na całym świecie.
Aktualizacja obrotów Wise
W zeszłym miesiącu, Wise opublikowała najnowszy raport finansowy, w którym zgłosiła 25% roczny wzrost przychodów w drugim kwartale bieżącego roku finansowego. W wartościach bezwzględnych, przychód wyniósł 132,8 mln funtów. Jednakże, kwartał do kwartału firma zarejestrowała wzrost przychodów tylko o 8%.
Wzrost był spowodowany rosnącym popytem na detaliczne przekazy pieniężne. Wise ujawnił, że w tym kwartale transakcji dokonało prawie 4 miliony klientów. Liczba aktywnych klientów osobistych na platformie wzrosła o 22%, podczas gdy liczba aktywnych klientów biznesowych zwiększyła się o 44%.