Globalny gigant płatności, Visa ogłosiła we wtorek, że zakończyła przejęcie Currencycloud, brytyjskiego startupu, który dostarcza rozwiązania w zakresie wymiany walut (forex) dla płatności transgranicznych.
Zamknięcie nastąpiło prawie 5 miesięcy po tym, jak Visa i Currencycloud zawarły porozumienie w sprawie akwizycji. W oficjalnym komunikacie prasowym stwierdzono:
Przejęcie wzmocni pozycję klientów i partnerów Visa i Currencycloud, aby zapewnić konsumentom i firmom większą przejrzystość, elastyczność i kontrolę podczas dokonywania płatności międzynarodowych lub prowadzenia działalności w wielu walutach. Przejęcie opiera się na istniejącym strategicznym partnerstwie pomiędzy Currencycloud i Visa.
Tworzenie ogromnej sieci płatności
Rzeczywiście, usługi Currencycloud uzupełniają istniejącą sieć płatności Visy. Startup oferuje przede wszystkim oparte na chmurze API dla banków i dostawców usług finansowych, umożliwiając im oferowanie usług wymiany walut. Ponadto, zapewnia powiadomienia w czasie rzeczywistym o transakcjach walutowych, portfele wielowalutowe i zarządzanie wirtualnymi kontami.
W komunikacie poinformowano ponadto, że brytyjska firma obsługuje już ponad 500 klientów z sektora bankowego i technologicznego, a jej zasięg obejmuje ponad 180 krajów.
Jeszcze przed przejęciem, Visa zaczęła interesować się brytyjskim startupem i wpompowała w firmę 80 milionów.
Co więcej, Currencycloud został wyceniony na 700 milionów funtów, w tym gotówka i zachęty do zatrzymania pracowników. Jednak wynagrodzenie finansowe netto z tytułu transakcji przejęcia zostało zmniejszone, ponieważ Visa posiadała już zaległe udziały w Currencycloud. Colleen Ostrowski, globalny skarbnik VISA powiedział wcześniej:
Przejęcie Currencycloud to kolejny przykład realizacji przez Visa naszej strategii „network of networks”, mającej na celu ułatwienie globalnego przepływu pieniędzy. Dzięki zakupowi Currencycloud, możemy wspierać naszych klientów i partnerów w dalszym zmniejszaniu punktów bólu związanych z płatnościami transgranicznymi i tworzeniu wspaniałych doświadczeń użytkowników dla ich klientów.”