Chińscy giganci technologiczni podzielili się szczegółami swoich algorytmów z regulatorami tego kraju. Informację na ten temat podał serwis CNBC.
Chińska Administracja ds. Cyberprzestrzeni (CAC) opublikowała listę 30 algorytmów wraz z krótkim opisem ich przeznaczenia od firm, w tym opracowań gigantów technologicznych, takich jak Alibaba i Tencent.
Według dokumentu algorytm firmy ByteDance dla chińskiej wersji TikTok służy do rekomendowania filmów, produktów i usług potencjalnie interesujących użytkowników. Aby to zrobić, system analizuje dane behawioralne, takie jak kliknięcia i polubienia.
System rynku Taobao jest wykorzystywany do rekomendowania treści na stronie głównej i w innych częściach aplikacji w oparciu o historyczne dane dotyczące wyszukiwania przez użytkowników.
Z opublikowanych informacji nie wynika jasno, jak duży wgląd ma CAC w szczegóły algorytmów gigantów technologicznych. Firmy z listy nie skomentowały publikacji regulatora.
Przypomnijmy, że w sierpniu 2021 roku Chiny wprowadziły zasady korzystania z algorytmów rekomendacji przez firmy technologiczne.
W styczniu 2022 roku chińskie władze zatwierdziły procedury regulujące systemy rekomendacji. Weszły one w życie 1 marca.
W kwietniu CAC zapowiedział kontrole gigantów technologicznych pod kątem zgodności z nowymi przepisami.