Amazon porzucił groźbę zaprzestania akceptacji kart Visa w całej swojej globalnej działalności po osiągnięciu porozumienia z systemem kart.
Amazon w zeszłym miesiącu odroczył wcześniej ogłoszone plany zaprzestania przyjmowania płatności kartami Visa w Wielkiej Brytanii ze względu na to, co postrzegał jako karkołomne opłaty za przetwarzanie transakcji kartami kredytowymi w post-Brexitowej Wielkiej Brytanii.
Plany te zostały teraz całkowicie porzucone po zawarciu przez Amazon porozumienia z Visa. Amazon zrezygnuje również z wprowadzonej w zeszłym roku dopłaty 0,5% do transakcji kartami kredytowymi Visa w Singapurze i Australii.
Biorąc pod uwagę siłę przyciągania firmy Amazon, jest prawdopodobne, że internetowy gigant otrzymał od Visy nowe warunki dotyczące opłat za korzystanie z systemu. Amazon napisał w oświadczeniu:
Niedawno osiągnęliśmy globalne porozumienie z Visa, które pozwala wszystkim klientom na dalsze korzystanie z kart kredytowych Visa w naszych sklepach. Amazon pozostaje zaangażowany w oferowanie klientom doświadczenia płatniczego, które jest wygodne i oferuje wybór.
Visa twierdzi, że jej umowa z Amazonem widziałaby, jak obie współpracują nad „nowymi inicjatywami w zakresie produktów i technologii, aby zapewnić innowacyjne doświadczenia płatnicze dla naszych klientów w przyszłości.”
Dla Siamac Rezaiezadeh, dyrektora ds. marketingu produktów w GoCardless, umowa odzwierciedla słabnącą zdolność globalnych systemów kart do ustalania agresywnych warunków płatności, ponieważ konsumenci przechodzą na bardziej „cyfrowe metody”.\
W miarę jak zamyka się ten rozdział waśni między Amazonem a Visą, ważne jest, aby mieć na uwadze szerszy obraz sytuacji: firmy wycofują się z niekorzystnych warunków, które historycznie miały niewielki wybór i musiały je zaakceptować. Krajobraz zmienił się diametralnie wraz z pojawieniem się BNPL i płatności z wykorzystaniem otwartej bankowości, które cieszą się coraz większą popularnością wśród konsumentów. Daje to firmom prawdziwą alternatywę dla systemów kart.