Branża gier osiągnęła swój tymczasowy szczyt w 2021 r., kiedy to nastąpił szczyt globalnej pandemii. Od tego czasu doszło jednak do znacznych spadków zarówno wartości akcji, jak i przychodów firm z sektora. W tym artykule sprawdzimy co nowego dzieje się w świecie gier, a także przyjrzymy się trzem spółkom, które należą do topki światowych liderów.
Być może jest to zaskakująca informacja, ale gaming jest najbardziej popularny w Afryce. Za nią plasują się obie Ameryki, a najmniejszą popularność gier odnotowuje się w Europie, Azji i Australii. Jednak w ostatnich latach gaming znacząco zmienił kierunek. Gracze przerzucili się z komputerów PC i konsol na gry mobilne. Wzrost trendu gier mobilnych przyspiesza pojawienie się sieci 5G, do których dostęp ma już ponad 7% światowej populacji.
Branża gier obserwuje również wzrost popularności gier w chmurze, które działają na zewnętrznych nośnikach danych, dzięki czemu gracze mogą łączyć się z grą z dowolnego miejsca. Przewiduje się, że w 2023 roku branża gier komputerowych wygeneruje przychody w wysokości 372 miliardów dolarów. Społeczność graczy również będzie się rozwijać – ich liczba ma wzrosnąć do 3,04 miliarda użytkowników do 2027 roku.
Do największych firm zaangażowanych w branżę gier komputerowych należą Sony Corporation, Microsoft Corporation, Apple, Google (Alphabet) i Bandai Namco Entertainment. Przyjrzyjmy się teraz 3 wybranym akcjom, które dzięki silnym fundamentom mają szansę na wzrost.
SciPlay
Ta firma obsługuje platformy gier mobilnych i komputerowych na skalę międzynarodową. SciPlay odnotował wzrost przychodów o 10,71% w ujęciu rocznym i przewiduje się, że będzie kontynuował wzrost w 2023 roku, kiedy to przychody mają wzrosnąć do 709,7 mln USD. Spółka nie wypłaca dywidendy, ale jej akcje w blisko 22% należą do funduszy hedgingowych, co wskazuje na spore zainteresowanie dużych graczy.
Akcje SciPlay po osiągnięciu swojego cenowego dna w 2022 roku zdążyły już wzrosnąć o 70,5%. Podczas tego wzrostu udało im się również wspiąć ponad poziom 14 USD, który był cenowym maksimum w 2022 r. Cena ta działa obecnie jako wsparcie. Jeśli akcje będą nadal rosły, najbliższy opór znajduje się przy poziomie 20 USD, gdzie może pojawić się pierwsza znacząca aktywność sprzedażowa.
Roblox
Roblox to międzynarodowa firma, która działa w branży gier komputerowych jako operator platformy rozrywkowej. Prowadzi również studio zajmujące się tworzeniem środowisk gier 3D. Firma odnotowała wzrost przychodów rok do roku o prawie 16%, ale w najbliższych latach spodziewany jest skokowy wzrost. Sprzedaż ma osiągnąć 3,38 mld dolarów w 2023 roku i 3,86 mld dolarów w 2024 roku. Firma nie wypłaca dywidend.
Akcje Roblox przez cały ubiegły rok poruszały się w trendzie bocznym przy swoich minimach. Ta oscylacja wokół 35 dolarów za akcję może się zakończyć, jeśli rynek przełamie poziom 50 dolarów, który tworzy górną krawędź tego trendu bocznego. Przy wyższych cenach rynek napotka jednak silne poziomy oporu, które są dodatkowo wspierane przez konfluencję w postaci zniesienia Fibonacciego. Żeby te poziomy zostały zignorowane przez rynek musiałoby pojawić się bardzo silne momentum fundamentalne.
Activision Blizzard
Ta znana firma tworzy i publikuje treści rozrywkowe przede wszystkim na konsole wideo, komputery i telefony komórkowe. Po tym jak akcje załamały się w 2022 roku, gdy firma odnotowała znaczny spadek przychodów, wygląda na to, że zaczynają się lepsze czasy. Akcje Activision Blizzard zapomniały już o 15% spadku przychodów w ujęciu rocznym i poszybowały wyżej. Najbliższy opór znajduje się przy 90 USD, gdzie znajduje się najsilniejszy wolumen z przełomu 2021 i 2022 roku.
Activision Blizzard ma wysokie oczekiwania co do przychodów w tym i przyszłym roku. W tym roku mają one wzrosnąć do 9,46 mld USD, a w 2024 roku do 9,68 mld USD. Spółka wypłaca również inwestorom dywidendę w wysokości 0,47 USD na akcję z częstotliwością roczną.
Podsumowanie
Branża gier komputerowych posiada duży potencjał wzrostu. Z rynkiem tym związane są również inne branże, takie jak usługi telekomunikacyjne i cloud computing. Oczekuje się, że w 2023 roku branża gier komputerowych wygeneruje przychody w wysokości 372 miliardów dolarów.