Liczba brytyjskich banków inwestujących w technologie takie jak rzeczywistość wirtualna i rzeczywistość rozszerzona spada wraz z wygasaniem szumu związanego z metaverse.
Firmy świadczące usługi finansowe starały się ścigać o metaverse w następstwie rebrandingu Facebooka w 2021 r. na Meta. Raport Citi z 2022 roku przewidywał, że gospodarka metaverse może być warta nawet 13 bilionów dolarów do 2030 roku.
Jednak koncepcja ta nie zyskała na popularności, a sektor FS zaczął się oddalać, jak wynika z ankiety przeprowadzonej wśród 150 brytyjskich dyrektorów bankowych przez Censuswide dla Hexaware Mobiquity.
Liczba brytyjskich banków inwestujących w technologie takie jak VR i AR w ramach przygotowań do wejścia do metaverse spadła o prawie jedną trzecią w ciągu ostatniego roku. Ponad połowa brytyjskich banków inwestowała w te technologie 12 miesięcy temu, w porównaniu do zaledwie 38% w 2023 roku.
Zapytani o to, które nowe technologie i narzędzia są dla nich priorytetem, prawie jedna czwarta wymieniła cyberbezpieczeństwo, 22% wskazało rozwiązania chmurowe, a 21% interfejsy API otwartej bankowości.
Badanie pokazuje jednak, że brytyjskie banki pozostają w tyle za resztą świata pod względem wdrażania generatywnej sztucznej inteligencji, a tylko 13% z nich angażuje się w ChatGPT, w porównaniu do 19% banków globalnych.
Peter-Jan Van De Venn, wiceprezes ds. globalnej bankowości cyfrowej w Hexaware Mobiquity, mówi:
„Krajobraz stale się zmienia, co podkreśla fakt, że podczas gdy wiele brytyjskich banków badało metaverse w zeszłym roku, pilność tych inicjatyw została zastąpiona przez bardziej naglące wymagania, które ewoluowały w ciągu ostatnich 12 miesięcy”.
Tymczasem 41% brytyjskich banków opracowuje narzędzia do wizualizacji danych w celu poprawy zaangażowania interesariuszy i zrozumienia zagrożeń i możliwości ESG. 37% wykorzystuje uczenie maszynowe i sztuczną inteligencję do identyfikacji i śledzenia zagrożeń i możliwości ESG.
Van De Venn mówi:
„Technologia odgrywa coraz ważniejszą rolę w ESG, pomagając bankom w dalszej pracy nad realizacją ich celów w zakresie odpowiedzialności środowiskowej i społecznej. Może to skierować je na właściwą drogę do sprostania globalnym wyzwaniom środowiskowym, odblokowując bardziej ekologiczną przyszłość usług finansowych”.