CMA zarzuca Monzo łamanie przepisów bankowych

ikona publikacji - ciemny
Opublikowano: 27 lipca 2022
ikona autora biały
monzo

Urząd ds. Konkurencji i Rynków (CMA) poinformował Monzo, że musi zrewidować sposób, w jaki obsługuje odchodzących klientów.

Zarządzenie dotyczące badania rynku bankowości detalicznej określa, że każdy klient musi otrzymać kopie historii transakcji przy zamykaniu konta. Jest to coś, czego Monzo nie zrobiło wobec 13 000 swoich odchodzących klientów.

Monzo od tego czasu skontaktował się ze wszystkimi dotkniętymi klientami. Firma stwierdziła, że chociaż nie wydała proaktywnie niektórym klientom podsumowania ich transakcji historycznych, wszystkie informacje były dostępne na żądanie. Starszy dyrektor CMA Adam Land powiedział:

To po prostu nie jest wystarczająco dobre dla dużego banku, takiego jak Monzo, aby wielokrotnie zawodzić swoich klientów, nie przestrzegając jasnych zasad. Posiadanie zapisu swoich transakcji finansowych może działać jako ważny dowód potrzebny do zabezpieczenia pożyczki lub kredytu hipotecznego - więc brak ich zapewnienia przez Monzo postawił niepotrzebną przeszkodę na drodze tysięcy klientów. Nakazaliśmy bankowi wprowadzenie zmian, które oznaczają, że klienci nie powinni napotkać tego problemu w przyszłości. Będziemy obserwować, aby upewnić się, że przestrzegane są właściwe procedury.

To nie pierwszy raz

To nie pierwszy raz, kiedy Monzo znalazło się pod ostrzałem regulatora za naruszenie zasad. W zeszłym roku CMA uznał challenger bank za winnego podobnego naruszenia, które dotknęło ponad 143 000 byłych klientów.

Po tegorocznym naruszeniu Monzo określiło kilka zmian, w tym wprowadzenie auto-alertów, aby ostrzec pracowników, gdy system nie wyda historii transakcji, monitorowanie spraw dla odchodzących klientów i "opracowanie nowych procedur", aby upewnić się, że przestrzega zarządzenia.

Monzo twierdziło, że w wyniku błędu przetwarzania w ciągu roku otrzymało mniej niż 10 skarg. Rzecznik Monzo powiedział dla portalu AltFi.

Niestety, z powodu błędu w przetwarzaniu, niektórzy klienci nie otrzymali proaktywnie historycznych danych o transakcjach. Jednak informacje te były zawsze dostępne dla tych klientów na ich życzenie. Jak tylko byliśmy świadomi tego problemu, naprawiliśmy go tego samego dnia i skontaktowaliśmy się ze wszystkimi dotkniętymi klientami tak szybko, jak to możliwe. Przepraszamy za wszelkie spowodowane niedogodności.

Po zeszłorocznym naruszeniu CMA nie uznało za stosowne podjęcia "dalszych formalnych działań egzekucyjnych". Tym razem jednak regulator wydał prawnie wiążące instrukcje zobowiązujące Monzo do zapewnienia, że taka sytuacja się nie powtórzy.

Jeśli bank internetowy nie zastosuje się do nich, jego sprawa może trafić przed sąd.

Kategoria wpisu:

Podobne tematy

Sztuczna inteligencja w samochodach może zapobiec korkom ulicznym

Zespół naukowców odkrył, że tempomat wyposażony w sztuczną inteligencję może pomóc w likwidacji korków na ulicach. W pięciodniowym eksperymencie na I-24 w Nashville w stanie Tennessee w USA wzięło udział 100 samochodów kierowanych przez ludzi. Każdy z nich wyposażony był w system tempomatów ze sztuczną inteligencją. Zespół zastosował dwa algorytmy: "planista prędkości" i "kontroler". Oba […]

Wielka Brytania uznaje porno deepfake za przestępstwo

Władze Wielkiej Brytanii rozpatrzą projekt ustawy zakazującej rozpowszechniania materiałów o wyraźnym zabarwieniu i deepfake porno bez zgody osób na nich przedstawionych. Taką informację podaje The Guardian. The Guardian donosi, że zdjęcia o charakterze seksualnym wykonane bez zgody za pomocą ukrytych kamer będą karalne. Zdelegalizowałaby również "whistleblowing" - rozpowszechnianie osobistych zdjęć w ramach zemsty. Zgodnie z […]

USA wezwały do wpisania samochodów-robotów na listę zagrożeń narodowych

Amerykańscy kongresmani zostali poproszeni o sprawdzenie importowanej z Chin technologii jazdy bezzałogowej pod kątem zagrożeń dla bezpieczeństwa narodowego. Takie informacje podaje Wired. Członek Izby Reprezentantów USA z Partii Republikańskiej, August Pflüger, wysłał do NHTSA odpowiedni list. Kongresman poprosił regulatora o odpowiedź na szereg pytań związanych z prześwietlaniem zagrożeń dla bezpieczeństwa narodowego przez chińskie firmy. Pozostaję […]

Konkurent Neuralink stworzył implant neuronowy do leczenia ślepoty

Firma Science, należąca do współzałożyciela Neuralink, Maxa Hodaka, zaprezentowała Science Eye, neuro-interfejs do leczenia chorób oczu, które wywołują ślepotę. Start-up skupia się na fotonice. Specjaliści firmy nie wszczepiają chipów głęboko do mózgu, jak robi to Neuralink, ale wykorzystują światło i nerw wzrokowy oka. Science Eye to cienka, szeroka na 2 mm folia LED, która jest […]

Flywire osiąga rekordowe przychody w III kwartale 2022 r.

Flywire, notowana na Nasdaq firma zajmująca się umożliwieniem i obsługą międzynarodowych płatności, podała wczoraj swoje wyniki finansowe za trzeci kwartał 2022 roku. W ciągu trzech miesięcy zakończonych 30 września 2022 r. przychody Flywire osiągnęły 95,2 mln USD, co oznacza wzrost o 40% w porównaniu z 67,8 mln USD w tym samym okresie ubiegłego roku. Całkowity […]
0 0 Głosy
Oceń artykuł
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
© FintechPortal.pl 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone
star