Google przetestuje okulary AR nowej generacji w rzeczywistym środowisku w sierpniu 2022 roku. Zapowiedzi dokonał menedżer produktu giganta technologicznego ds. rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości, Juston Payne.
Testy w świecie rzeczywistym pozwolą nam lepiej zrozumieć, jak te urządzenia mogą pomóc ludziom w ich codziennym życiu.
Według Paine’a, testy pomogą deweloperom uwzględnić takie czynniki jak pogoda i ruchliwe skrzyżowania, które są problematyczne do odtworzenia w pomieszczeniach.
Badania będą ograniczone do kilkudziesięciu pracowników Google i zaufanych partnerów. Prototypy zostaną wyposażone w kamery, mikrofony i wyświetlacze in-lens. Będą one stosowane przez programistów do oceny percepcji audio i wizualnej dla funkcji takich jak tłumaczenie, transkrypcja i nawigacja.
Możliwości urządzenia będą jednak ograniczone. Okulary nie będą w stanie przechwytywać zdjęć ani filmów, choć Google wykorzysta dane z obrazu do tłumaczenia tekstu i wyświetlania wskazówek.
Wszystkie wrażliwe dane, takie jak twarze i tablice rejestracyjne, zostaną usunięte po „zakończeniu doświadczenia”. Firma będzie mogła z nich korzystać tylko przez 30 dni, jeśli potrzebne będzie dalsze debugowanie lub analiza.
Google ujawniło kolejną generację okularów rozszerzonej rzeczywistości na konferencji deweloperskiej I/O w maju 2022 roku. Pierwsza wersja urządzenia, wprowadzona na rynek w 2014 roku, nie okazała się sukcesem.
Google spodziewa się, że z nowymi okularami trafi na rynek korporacyjny. Firma nie podała terminu premiery okularów.
Przypomnijmy, że w lipcu jeden z japońskich supermarketów 7-Eleven testował okulary AR do zdalnych zakupów.
W maju Meta otworzyła fizyczny sklep w Kalifornii, aby zademonstrować możliwości metaverse. Odwiedzający mogą przetestować firmowe zestawy słuchawkowe VR, okulary Ray-Ban Stories oraz urządzenia Portal.