HSBC UK nawiązał współpracę z Alzheimer’s Society, aby zaprojektować nową gamę kart z funkcjami wspierającymi osoby z demencją, a także z wadami wzroku, trudnościami w nauce i dysleksją.
Pionowo zaprojektowane karty zawierają strzałkę na górze i nacięcie na dole, aby wskazać, w którą stronę należy włożyć kartę do czytników i bankomatów. Dotykowe wypukłe punkty pomagają osobom niedowidzącym odróżnić karty kredytowe od debetowych oraz osobiste od służbowych.
Jeśli chodzi o projekt wizualny, nowe karty charakteryzują się płaskim drukiem numerów kart, lepiej kontrastującymi kolorami i większą czcionką, co ułatwia odczytanie szczegółów karty.
Zgodnie z globalnym programem ogłoszonym w kwietniu, karty będą wykonane z przetworzonego plastiku PVC (rPVC).
Maxine Pritchard, dyrektor ds. integracji finansowej i podatności na zagrożenia w HSBC UK, mówi:
Wielu z nas często ma trudności z odróżnieniem karty kredytowej od debetowej lub odczytaniem szczegółów karty, ponieważ cyfry z czasem się ścierają. Z takimi problemami borykają się codziennie klienci niepełnosprawni. Priorytetem jest dla nas zapewnienie dostępności naszych kart, dlatego chcieliśmy się upewnić, że wprowadziliśmy kluczowe funkcje, które pomogą klientom o różnych zdolnościach i potrzebach. Co więcej, funkcje te będą dostępne dla wszystkich naszych klientów w standardzie.
Morven Lean, starszy menedżer ds. zmian strategicznych w Alzheimer’s Society twierdzi, że szacunkowo w Wielkiej Brytanii żyje 850 000 osób cierpiących na demencję.
Codzienne zadania bankowe, które tak wielu z nas bierze za pewnik, nawet coś tak prostego jak wiedza, w którą stronę idzie karta, może stać się prawdziwym wyzwaniem. Te karty są ważnym krokiem w kierunku zapewnienia, że osoby żyjące z tym schorzeniem czują się wspierane i traktowane jako równi członkowie społeczeństwa.
W podobnym ruchu do HSBC, Nationwide Building Society w zeszłym tygodniu rozpoczęło wydawanie wytłoczonych i przetworzonych kart bankowych „dot and notch”, które są certyfikowane przez Royal National Institute of Blind People (RNIB).