W ramach dużego wysiłku na rzecz pobudzenia gospodarki cyfrowej, dostawca usług finansowych Mastercard nawiązał niedawno współpracę z Massmart. Wspólnie z połączą małe, średnie i mikroprzedsiębiorstwa (SMME) w celu korzystania z wydajnych rozwiązań handlu cyfrowego.
Mastercard zauważył, że współpraca ta ułatwi odejście od gotówki. Notowany na giełdzie NYSE gigant w globalnej branży płatniczej określił partnerstwo jako ważny krok w kierunku swojego zaangażowania we wspieranie małych i średnich przedsiębiorstw.
Po wybuchu pandemii koronawirusa nastąpił gwałtowny wzrost popularności cyfrowych metod płatności. Wśród gospodarek wschodzących, RPA jest liderem cyfrowej transformacji. Aż 64% mieszkańców ograniczyło lub całkowicie wyeliminowało używanie gotówki od czasu wybuchu pandemii. Amnah Ajmal, wiceprezes wykonawczy ds. rozwoju rynku w Mastercard Middle East and Africa powiedziała:
Zdajemy sobie sprawę z przytłaczającej presji, z jaką borykają się obecnie właściciele małych firm i zobowiązujemy się pomóc im odzyskać siły i wyjść z tego silniejszymi. Poprzez nasze partnerstwo z Massmart wspieramy integrację finansową, zwłaszcza wśród nieformalnych sprzedawców, i pomagamy tym firmom dostarczać najlepsze w swojej klasie doświadczenia konsumenckie za pomocą przystępnych rozwiązań płatności cyfrowych. Partnerstwa strategiczne takie jak to mają kluczowe znaczenie dla obniżenia barier technologicznych i kosztowych w celu podłączenia większej liczby małych firm do gospodarki cyfrowej, co wspomaga wzrost gospodarczy sprzyjający włączeniu społecznemu i pokazuje nasze zaangażowanie w budowanie zrównoważonego społeczeństwa.
Niedrogie płatności cyfrowe
Według Mastercard, do 2025 r. firma planuje objąć usługami finansowymi 1 miliard ludzi na całym świecie. Wraz ze swoimi partnerami Mastercard zamierza ułatwić działalność 50 milionom mikro i małych przedsiębiorstw. Firma wspomniała:
W Republice Południowej Afryki Mastercard przyspieszył współpracę, aby rozwinąć przystępne cenowo rozwiązania w zakresie akceptacji płatności cyfrowych, takie jak QR i Tap on Phone – zbliżeniowe rozwiązanie do akceptacji, które zmienia każde urządzenie z Androidem obsługujące NFC w fizyczny punkt sprzedaży.
W ubiegłym miesiącu Mastercard wprowadził rozwiązania w zakresie kart wirtualnych do błyskawicznych płatności B2B, aby zwiększyć efektywność operacji B2B.