Dzisiaj Mastercard ogłosił przejęcie firmy analitycznej Ciphertrace. Startup ten zapewnia dane wywiadowcze na temat portfeli i firm kryptowalutowych. Póki co, nie ogłoszono warunków transakcji.
Wśród klientów Ciphertrace znajdują się rządy, organy regulacyjne i banki. Jej pakiet narzędzi obejmuje analitykę kryptowalutową, przeciwdziałanie praniu brudnych pieniędzy (AML), analitykę blockchaina i kryminalistykę oraz rozwiązania w zakresie zgodności. W przypadku banków, firma pomaga analizować działania klientów, w tym oszustwa. Biorąc pod uwagę, że banki są kluczowymi partnerami Mastercard, bez wątpienia zaoferuje on im podobne usługi. Jay Bhalla, prezes, Cyber & Intelligence w Mastercard powiedział:
Aktywa cyfrowe mają potencjał, aby na nowo wyobrazić sobie handel, od codziennych czynności, takich jak płacenie i otrzymywanie zapłaty, po przekształcanie gospodarek, czyniąc je bardziej inkluzywnymi i wydajnymi. Wraz z szybkim rozwojem ekosystemu aktywów cyfrowych pojawia się potrzeba zapewnienia, że jest on zaufany i bezpieczny. Naszym celem jest wykorzystanie uzupełniających się możliwości Mastercard i CipherTrace, aby właśnie to osiągnąć.
Zgodnie z Crunchbase, do tej pory Ciphertrace pozyskał 45 milionów dolarów, w tym 27 milionów dolarów z rundy venture przeprowadzonej w maju. Dave Jevans, dyrektor generalny CipherTrace skomentował akwizycję w następujący sposób:
Pomagamy firmom – czy to bankom, czy giełdom kryptowalutowym, regulatorom rządowym lub organom ścigania, aby utrzymać bezpieczeństwo gospodarki kryptowalutowej. Nasze dwie firmy dzielą tę wizję, aby zapewnić bezpieczeństwo i zaufanie w całym ekosystemie. Jesteśmy podekscytowani dołączeniem do rodziny Mastercard, aby skalować zasięg CipherTrace na całym świecie.
Oprócz świadczenia usług w zakresie kart kryptowalutowych dla wielu giełd, Mastercard prowadzi liczne działania w zakresie blockchaina, w tym inwestycję w ConsenSys i własną platformę cyfrowej waluty banku centralnego, która ma pomóc bankom centralnym w testowaniu CBDC.