Microsoft 25 kwietnia usunie Twittera ze swojego narzędzia Digital Marketing Center AI do zarządzania kampaniami reklamowymi w mediach społecznościowych.
Usunięcie wsparcia dla serwisu oznacza, że marketerzy nie będą już mogli używać go do tworzenia, zarządzania i planowania tweetów. Nie będą też działać statystyki aktywności.
Microsoft zaznaczył, że inne kanały platformy, takie jak Facebook, Instagram i LinkedIn, są „nadal dostępne”.
Co to jest Digital Marketing Center?
Digital Marketing Center pozwala właścicielom małych i średnich firm na zarządzanie kampaniami reklamowymi w mediach społecznościowych. Narzędzie wykorzystuje sztuczną inteligencję do optymalizacji i automatyzacji marketingu cyfrowego.
Gigant technologiczny ogłosił zmiany niecały miesiąc po tym, jak Twitter zapowiedział wprowadzenie opłat za korzystanie z API sieci społecznościowej. Jak podaje Wired, najtańszy pakiet kosztuje 42 tys. dolarów miesięcznie.
Na decyzję Microsoftu zareagował szef sieci społecznościowej, Elon Musk. Zagroził, że pozwie firmę w związku z rzekomo nielegalnym wykorzystaniem tweetów do szkolenia AI.
„Nielegalnie trenowali używając danych z Twittera. Czas na pozew” – napisał Musk.
Nie sprecyzował, w jaki sposób Microsoft nielegalnie trenował cokolwiek przy użyciu danych z Twittera. Gigant technologiczny jest jednak kluczowym partnerem w startupie OpenAI, który stworzył popularnego chatbota ChatGPT.
Nie wiadomo jeszcze, jak poważne są zamiary kierownictwa portalu społecznościowego. Niemniej jednak decyzja Microsoftu zbiegła się z trudnymi czasami dla Twittera.
Twitter traci reklamodawców
Serwis od czasu przejęcia przez Muska systematycznie traci reklamodawców. Według firmy analitycznej Pathmatics by Sensor Tower w styczniu 2023 roku mniej niż połowa z 1000 jego kluczowych partnerów wydała pieniądze na płatną promocję.
Kilka dni temu Musk ogłosił zamiar stworzenia „tak prawdziwego, jak to tylko możliwe” chatbota o nazwie TruthGPT. W marcu Twitter opublikował część oryginalnego algorytmu rekomendacji.
Z kolei w październiku 2022 roku Musk zamknął transakcję kupna sieci społecznościowej za 44 miliardy dolarów.