Otwarty gigant bankowości Plaid przejął platformę weryfikacji tożsamości i zgodności Cognito w transakcji wartej około 250 milionów dolarów.
Technologia Cognito jest wykorzystywana przez setki firm zajmujących się finansami cyfrowymi - w tym klientów Plaid, takich jak Affirm, Brex, Current, Republic i Wyre - do szybkiej, prostej i bezpiecznej weryfikacji użytkowników przy jednoczesnym zapewnieniu zgodności KYC i AML.
Plaid twierdzi, że Cognito pomaga mu zaoferować kompletne doświadczenie onboardingowe, które składa się z trzech kluczowych części: weryfikacji, połączenia konta i finansowania konta.
CEO Plaid Zach Perret napisał na blogu:
Z Cognito, następnym ważnym krokiem w naszej podróży jest pomoc programistom w budowaniu najlepszych i najbardziej bezproblemowych doświadczeń onboardingowych we wszystkich tych obszarach. Oznacza to uproszczenie każdego etapu podróży konsumenta od ich pierwszej interakcji podczas rejestracji, do pierwszego magicznego momentu dostarczonego przez ten produkt - pierwszy raz wysyłając pieniądze do przyjaciela lub pierwszy raz handlując akcjami lub kryptowalutą.
Transakcja oznacza kolejną ekspansję poza podstawową działalność Plaid w zakresie udostępniania danych opartych na API od czasu, gdy firma została zablokowana w zeszłym roku przez Departament Sprawiedliwości Stanów Zjednoczonych ze względu na obawy dotyczące konkurencji.
Niedawno, fintech o wartości 13 miliardów dolarów zebrał ekosystem partnerów płatniczych w Ameryce Północnej i Europie - w tym Square, Dwolla i Currencycloud - w celu przejścia do płatności typu account-to-account.