13 stycznia Grupa NAGA, niemiecki fintech, broker online skoncentrowany na handlu społecznościowym, ogłosiła swoje wyniki finansowe na rok 2021.
Okazuje się, że spółka przekroczyła swoje prognozy przychodów na rok 2021. Skonsolidowane przychody grupy wzrosły do około 55,3 mln euro. Jest to wynik ponad dwukrotnie większy w porównaniu z tym, co zostało osiągnięte w poprzednim roku (2020: 24,4 mln euro).
Imponujący wzrost został wzmocniony przez rekordową EBITDA na podstawie dobrych wyników kwartalnych, która osiągnęła 12,8 mln euro w 2021 roku. Oznacza to podwojenie w porównaniu z poprzednim rokiem (2020: 6,6 mln euro). Ponadto, firma ujawniła, że do jej platformy handlowej dołączyło ponad 277 000 nowych rachunków. Jest to 128% wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem (2020: 120 00 nowych rachunków).
Poza tym, w 2021 r. wolumen obrotu firmy po raz pierwszy osiągnął 250 mld euro, co oznacza, że firma podwoiła tą metrykę w porównaniu do 2020 r. (121 mld euro). NAGA wspomniała również, że przeprowadziła ponad 10 milionów transakcji prawdziwymi pieniędzmi, co stanowi wzrost o 60% w porównaniu z rokiem 2020 (6,3 miliona). Ponadto, jej najsilniejszą metryką wzrostu była działalność związana z copy-tradingiem. W 2021 roku firma odnotowała ponad 4,8 mln transakcji skopiowanych za pośrednictwem swojego unikalnego narzędzia Auto Copy, co potroiło wynik osiągnięty w 2020 roku (1,7 mln skopiowanych transakcji).
Oprócz tego, NAGA ogłosiła również uruchomienie swojej nowej platformy social tradingowej, która skupia się na kryptowalutach. Platforma kryptowalutowa (NAGAX) zapewni unikalne doświadczenie handlu społecznościowego Web3, giełdę kontraktów terminowych i instrumentów pochodnych oraz giełdę spot obsługującą ponad 700 zbywalnych aktywów.
Platforma będzie również oferować bezpieczny portfel kryptowalutowy, wbudowaną platformę NFT, platformę stakingową, launchpad dla obiecujących projektów oraz edukacyjne treści wideo na platformie edukacyjnej w zamian za nagrody. Ponadto, platforma będzie oferować unikalny „Web3 Social Investing Feed”, który automatycznie przekształca każdą treść generowaną przez użytkownika w NFT, które można spieniężyć.
Benjamin Bilski, założyciel i dyrektor generalny NAGA skomentował sytuację w następujący sposób:
2021 był fantastycznym rokiem dla NAGA. Dostarczyliśmy kolejny rekordowy rok i po drodze osiągnęliśmy kilka kamieni milowych. Inwestycje we wzrost i ciągłe przyspieszanie naszych działań marketingowych opłaciły się. Dodatkowo, wprowadziliśmy świetne produkty, takie jak NAGA Pay, ulepszyliśmy naszą platformę i powitaliśmy strategicznych inwestorów na naszym stole kapitacyjnym. Rok 2022 będzie kolejnym rokiem pełnym wrażeń. Oczekujemy, że będziemy należeć do najszybciej rozwijających się neo-brokerów, zdobywając dalszy udział w rynku na istniejących rynkach, ale także poprzez ekspansję na nowe rynki, jednocześnie coraz bardziej koncentrując się na przestrzeni kryptowalut i DeFi z naszą zupełnie nową platformą NAGAX.
Dlaczego platformy Copy-Trading wchodzą w świat kryptowalut?
Rozwój Naga Group w kierunku rozszerzenia swojej oferty produktowej o usługi kryptowalutowe następuje w czasie, gdy coraz więcej platform copy-trading spieszy się, by wykorzystać boom na kryptowaluty. Zostało to wywołane przez inwestorów detalicznych, którzy są bardziej chętni niż kiedykolwiek, aby uczestniczyć w boomie kryptowalutowym, zwłaszcza że kryptowaluty przewyższają towary i akcje.
Od handlu aktywami cyfrowymi do inwestowania w NFT, nowi i sezonowi inwestorzy spieszą się, aby objąć aktywa kryptowalutowe, starając się nie przegapić potencjalnych zysków. Analiza branży pokazuje, że nowi klienci są zdenerwowani handlem własnymi portfelami ze względu na zmienność i ryzykowną naturę aktywów kryptowalutowych i akcji. W związku z tym społeczności handlu społecznego, w tym Reddit i fora Discord, takie jak „Satoshi Street Bets” i „Wall Street Bets”, pracują nad zapewnieniem poziomu komfortu nowym inwestorom.
Platformy copy tradingowe takie jak Zignaly, Shrimpy, eToro, Equiti Group, a obecnie NAGA Group, wykorzystują ten trend. Takie platformy zbudowały firmy, aby wykorzystać społeczne predyspozycje ludzi do obniżenia bariery wejścia w handel kryptowalutami. Platformy te próbują wykorzystać wrodzone potrzeby ludzi do działania jako część społeczności i patrzenia na innych w poszukiwaniu kierunku i wskazówek. Takie platformy działają w celu demokratyzacji handlu i udostępnienia lukratywnych strategii nowym inwestorom, którzy mogą automatycznie naśladować transakcje bardziej doświadczonych handlowców. Pozwala to nowym inwestorom na skrócenie czasu uczenia się, przy jednoczesnym zachowaniu pełnej kontroli nad swoimi kontami.