Amerykańska Federalna Komisja Handlu (FTC) rozpoczęła procedurę mającą na celu uregulowanie technologii nadzoru, algorytmów i bezpieczeństwa danych.
#BREAKING: @FTC explores rules cracking down on commercial surveillance and lax data security practices: https://t.co/xnYlPO2dFJ #privacy /1
— FTC (@FTC) August 11, 2022
Agencja opublikowała wstępne zawiadomienie o proponowanych przepisach. Urzędnicy poprosili społeczeństwo o komentarze na temat komercyjnego nadzoru i metod zbierania danych.
FTC twierdzi, że chce nie tylko zrozumieć zalety i wady technologii, ale także zmierzyć zainteresowanie nadchodzącym rozporządzeniem.
Wniosek agencji dotyka również konkretnych kwestii, takich jak surveillance bias i błędy algorytmiczne. Regulatorzy chcą również wiedzieć, czy istniejące praktyki w zakresie bezpieczeństwa danych są szkodliwe dla dzieci.
Agencja uważa, że posiadanie wspólnych zasad pomogłoby chronić ofiary hakerstwa i inwigilacji przed niewłaściwymi działaniami i zapewniłoby bardziej spójne podejście do spraw.
FTC przeprowadzi publiczne przesłuchanie w dniu 8 września. Wcześniej agencja spodziewa się otrzymać komentarze i sugestie od społeczeństwa.
Przypomnijmy, że w lutym amerykańscy senatorowie zaproponowali uregulowanie algorytmów rekomendacji w serwisach społecznościowych.
W tym samym miesiącu kongresmeni wprowadzili zaktualizowaną ustawę regulującą dyskryminujące AI w takich dziedzinach jak finanse, opieka zdrowotna, mieszkalnictwo i edukacja.
W styczniu w amerykańskiej Izbie Reprezentantów pojawiła się propozycja, aby zakazać spersonalizowanych reklam internetowych na platformach takich jak Facebook i Google.