Notowana na NYSE firma Visa ogłosiła dziś uruchomienie Global Crypto Advisory Practice, oferty w ramach działu Consulting & Analytics (VCA), której celem jest wspieranie klientów i partnerów w ich drodze na rynek kryptowalut.
Najnowsze badania przeprowadzone przez dostawcę usług finansowych pokazują, że świadomość dotycząca produktów kryptowalutowych wśród globalnych decydentów finansowych znacznie wzrosła w 2021 roku. Visa podkreśliła rosnące wykorzystanie walut cyfrowych w obecnym sektorze finansowym.
Ogłoszenie od Visy pojawiło się prawie 5 miesięcy po tym, jak firma odnotowała gwałtowny wzrost wydatków związanych z kryptowalutami za pośrednictwem kart. Według artykułu opublikowanego przez CNBC, wykorzystanie kart powiązanych z kryptowalutami Visa przekroczyło 1 miliard dolarów w pierwszej połowie 2021 roku. Uma Wilson, wiceprezes wykonawczy, dyrektor ds. informacji i produktów w UMB Bank powiedziała:
Przyszliśmy do Visa, aby dowiedzieć się więcej na temat walut cyfrowych i przypadków użycia, które są najbardziej istotne dla różnych linii biznesowych, gdy będziemy obsługiwać naszych klientów w nadchodzących latach. VCA pomogło nam rozpocząć badania nad mapą drogową strategii, począwszy od wyboru produktu i partnera, a skończywszy na kwestiach międzyfunkcyjnych, takich jak technologia, finanse, ryzyko i zgodność z przepisami.”
Raport nt. kryptowalut
Ostatnie badania Visa dotyczące kryptowalut zwróciły uwagę na pewne istotne zmiany na rynku walut cyfrowych. Według firmy, prawie 33% respondentów bezpośrednio zaangażowało się w rynek kryptowalut. Co więcej, prawie 40% badanych właścicieli kryptowalut wspomniało, że chcieliby przejść do banku, który oferuje produkty kryptowalutowe w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Badanie obejmuje ponad 6 000 decydentów na 8 kluczowych rynkach, w tym w Argentynie, Australii, Brazylii, Niemczech, Hong Kongu, RPA, USA i Wielkiej Brytanii. Terry Angelos, SVP, i globalny szef działu fintech w Visa powiedział:
Kryptowaluty reprezentują zmianę technologiczną w zakresie przepływu pieniędzy i własności cyfrowej. Ponieważ konsumenci zmieniają swoje podejście do inwestowania, miejsca, w których ludzie mają konta w banku i swoje poglądy na przyszłość pieniądza, każda instytucja finansowa będzie potrzebowała strategii kryptowalutowej.