Meta nawiązała współpracę z marką kosmetyczną L’Oréal, aby uruchomić program akceleracyjny dla start-upów metaverse. Takie informacje podaje Vogue Business.
W inicjatywie bierze udział również francuska szkoła biznesu HEC.
Program wesprze co najmniej pięć projektów, które specjalizują się w produkcji 3D, AR, VR, mixed reality, tworzeniu awatarów, tokenomice i innych dziedzinach związanych z metaverse i Web3. Nie przewiduje się, aby startupy były bezpośrednio związane z branżą beauty.
Akcelerator będzie mieścił się w siedzibie firmy Meta w kampusie startupowym Station F w Paryżu. Projekty będzie można zgłaszać od 20 listopada. W grudniu jury złożone z przedstawicieli założycieli inicjatywy wybierze uczestników.
Program będzie realizowany od stycznia do czerwca 2023 roku. Start-upy będą miały zapewniony mentoring, a także dostęp do ekspertów i inwestorów. Laurent Solly, wiceprezes Meta Southern Europe powiedział:
Jesteśmy dumni, że możemy współpracować z L’Oréal w ramach tego ambitnego projektu, którego celem jest wspieranie francuskiego ekosystemu start-upów, który będzie odgrywał kluczową rolę w budowaniu wspólnego, kreatywnego i integracyjnego meta-uniwersum.
Przypomnijmy, że za pierwsze półrocze 2022 roku powiązany z metaverse oddział Reality Labs przyniósł Meta stratę w wysokości 2,81 mld dolarów (-3,67 mld dolarów w pierwszym kwartale).