Czym są i jak działają mikropłatności?

ikona publikacji - ciemny
Opublikowano: 23 czerwca 2021
ikona autora biały

Prawdopodobnie wszyscy dokonaliśmy jakichś drobnych płatności w internecie, aby coś nam dostarczano. Niezależnie od tego, czy jest to książka czy aplikacja, ten rodzaj płatności jest dość powszechny. Mikropłatności to po prostu bardzo niewielka kwota, którą ludzie muszą zapłacić, aby otrzymać produkt dostępny online. Zalicza się ją do płatności e-commerce.

Co to jest mikropłatność?

Aby w pełni zrozumieć pojęcie mikropłatności, musisz przede wszystkim wiedzieć, jak się je wykonuje i na czym polegają. Mikropłatności, które wykonujesz można nazwać transakcją odbywającą się w sklepie internetowym. W przypadku mikropłatności nie ma wątpliwości, że chodzi o niewielką kwotę, którą trzeba zapłacić, aby otrzymać produkt dostępny online. W niektórych przypadkach jest to aplikacja, w innych jest to podstawowa usługa. Możliwości mikropłatności jest na pewno wiele, ponieważ w niektórych przypadkach płatność może wynosić nawet 3 złote, ale może to być również kilkadziesiąt groszy. Istnieje specjalny system zapewniający, że mikropłatności przebiegają w najlepszy sposób, wobec tego firmy obsługujące karty kredytowe niestety nie będą mogły go używać do transakcji.
Schemat mikropłatności polega na tym, że występuje w nim kupujący i sprzedawca - każdy z nich musi posiadać konto. Oprócz tego, może pojawić się też usługodawca z innej firmy, który będzie mógł monitorować, a następnie pobierać mikropłatności i je rozprowadzać. Mikropłatności będą gromadzone tak długo, dopóki w portfelu nie będzie określona suma pieniędzy, którą następnie sprzedawca pobierze. System mikropłatności jest bardzo pomocny, jeśli chodzi o dokonywanie jednorazowych płatności, a także w przypadku transakcji pomiędzy różnymi sprzedawcami w tym samym czasie. Konta sprzedawcy są dość powszechne dla firm, które zwykle pracują dla określonego i pojedynczego przedsiębiorstwa.
Niektórzy eksperci po przeanalizowaniu standardowego systemu mikropłatności przewidują, że witryny sportowe, witryny multimedialne, twórcy treści, aplikacje i pliki do pobrania muzyki oraz inne platformy będą zawsze preferować i stosować metodę płatności za użycie w transakcjach online.
System mikropłatności będzie w najbliższych latach bardzo popularny wśród e-commerce i sklepów internetowych, tak więc mikropłatności będą w nadchodzących latach bardzo popularne na świecie. Dlatego ludzie muszą wiedzieć więcej aby na pewno mogli je wykorzystać w najlepszy dla siebie sposób.

Jaka jest przyszłość mikropłatności?

Postęp technologiczny mocno wpływa na na świat cyfrowy. Branża finansowa również bardzo się rozwija i wytwarza produkty finansowe, które są dostępne dla ludzi i mają “ułatwić” nam życie. W przypadku mikropłatności produkty są dostarczane społeczeństwu po bardzo przystępnej cenie i wystarczy wpłacić niewielką kwotę, aby otrzymać produkty.
Problemem mikropłatności jest jednak to, że operowana kwota jest za mała, wobec tego maszyny i firmy obsługujące karty kredytowe nie są w stanie przetworzyć dokonywanych płatności, przy czym jak już wskazano, pojawiają się systemy mikropłatności, które rozwiązują ten problem.

Jak działa model mikropłatności?

Sklepy detaliczne e-commerce i firmy internetowe zaprojektowały specjalny system do płynnego przeprowadzania różnych transakcji e-commerce. Firmy obsługujące karty kredytowe nie stosują tego systemu, ponieważ system mikropłatności jest zgodny z określonym działaniem, w którym musi być kupujący i sprzedający. Sprzedawca zamieszcza zakodowany link na stronie głównej podczas transakcji, a gdy zainteresowany kupujący wejdzie na stronę i rozpocznie transakcję, płatność trafi do portfela internetowego i tam pozostanie. Usługodawca z kolei ma dostęp do portfela i może wysyłać go do zainteresowanych stron.

Zalety mikropłatności

Mikropłatność znów zyskuje na atrakcyjności, ponieważ pozwala ludziom na dokonanie transakcji nawet za mniej niż kilka złotych. Model biznesowy mikropłatności stał się ważniejszy niż kiedykolwiek dla utrzymania trwałego źródła dochodu w cyfrowym świecie. Oto kilka powodów, dla których system mikropłatności jest ważniejszy w erze cyfrowej:

  • Więcej wyborów - Podczas surfowania w internecie musiałeś natknąć się na sytuację, w której znalazłeś wartą przeczytania treść. Witryna prosi o zapisanie się na platformę, aby uzyskać dostęp do treści. W końcu opuszczasz platformę, ponieważ nie jesteś częstym czytelnikiem. W takiej sytuacji system mikropłatności daje właścicielom i klientom serwisu dodatkową możliwość w tym zakresie. Za pomocą mikropłatności możesz podać czytelnikowi listę opcji / wyborów, zgodnie z którymi czytelnik powinien postępować w określony sposób, a Ty nie musisz mówić klientom, że powinni albo zasubskrybować platformę albo odejść.
  • Zysk / Przychody - Reklamy są głównym źródłem dochodów blogerów i właścicieli witryn. Jednak wraz z rozwojem funkcji, takich jak blokery reklam, stanowią one ogromne zagrożenie dla strumienia przychodów blogerów i właścicieli witryn internetowych. Mikropłatność zapewnia twórcom treści dodatkową opcję. Mogą pobierać niewielką kwotę w groszach od wszystkich użytkowników, wykorzystując system mikropłatności.
  • Strategia - System mikropłatności to bardzo dobra strategia biznesowa, ponieważ daje Ci możliwość nieszablonowego myślenia i skupienia się na źródłach dochodu. Stosując zróżnicowaną strategię, odniesiesz sukces i będziesz mieć więcej źródeł dochodu.

Rodzaje mikropłatności

System mikropłatności ma różne typy, wśród których wymienia się:

  • Przedpłatę - Jak sama nazwa wskazuje, model przedpłaty oznacza, że ​​klienci/użytkownicy muszą dokonać płatności przed uzyskaniem dostępu do treści. Gry online, gazety i platformy mediów społecznościowych korzystają z tego modelu, w którym platforma zapewnia użytkownikom zestaw instrukcji oraz metodę płatności. Możesz wysłać kartę podarunkową użytkownikom, którzy nie są w stanie zapłacić. Wadą jest to, że klienci muszą dokonać płatności przed uzyskaniem dostępu do treści.
  • Płatność z dołu - Model post-pay oznacza, że ​​klient musi dokonać płatności po otrzymaniu materiału. Platformy muzyczne online naśladują ten model, ponieważ jeśli użytkownikowi spodoba się utwór, kupi uprawnienia do pobrania. Wiele firm stosuje jednocześnie obie metody, przedpłatę i płatność z dołu.
  • Współpracę - Wydawcy online stosują podejście oparte na współpracy, w ramach której pozostawiają łącze do więcej niż jednej witryny internetowej. Model współpracy jest bardzo dobrą opcją dla małego wydawcy, ponieważ nie wszyscy wydawcy mają wielu widzów na platformach obsługujących system mikropłatności. Zaletą tej platformy jest to, że różne platformy do publikowania mogą działać wspólnie i na niej.
  • Pay-as-you-go - System mikropłatności typu pay-as-you-go pozwala użytkownikom płacić, za co chcą. Nie jest to jednak dobre podejście z biznesowego punktu widzenia.

Przykłady zastosowania systemu mikropłatności

  • Upwork - Upwork to bardzo znana platforma internetowa dla freelancerów. Platforma zbliża freelancera do rekrutera, dopasowując zestaw umiejętności freelancera do opisu stanowiska. Na przykład firma chce zatrudnić pisarza za 5 dolarów za godzinę, Upwork pomogłaby klientowi znaleźć najbardziej odpowiedniego kandydata. Jeśli freelancer zakończy pracę w ciągu 5 godzin, Upwork otrzyma od klienta 25 dolarów i utworzy cyfrowy portfel w imieniu freelancera. Wolny strzelec może wypłacić pieniądze w dowolnym momencie lub może nadal zapisywać je w portfelu cyfrowym, zarabiając więcej i wypłacając je później.
  • Oglądanie reklam - Niektóre znane platformy korzystają z systemu mikropłatności, w którym za przeczytanie artykułu i gazety trzeba zapłacić kilka centów. Możesz go czytać nieprzerwanie.
  • Sztuka - Społeczność artystów zbiera fundusze w imieniu artysty, dodając przycisk płatności. Każdy płaci niewielką kwotę, aby wesprzeć artystę. Mechanizm działa podobnie do zrzutki.

Jak widać, mikropłatności, to jeden z obligatoryjnych elementów sektora finansowego, który został skierowany głównie do mniejszych graczy. W związku z liczebnością osób, które operują mniejszymi finansami, zapotrzebowaniem na takie usługi i realnie niskimi kosztami - mikropłatności prawdopodobnie na stałe wdrożą się do naszej ekonomii. W związku z powyższym warto zapoznać się z ich działaniem i rodzajami.

Kategoria wpisu:

Podobne tematy

Revolut stworzy kryptowalutowy hub na Cyprze

Firma fintech Revolut rozpoczęła tworzenie nowego hubu kryptowalutowego na Cyprze, aby dostosować się do zasad lokalnego regulatora CySEC. Informacje o tym pojawiają się w lokalnych mediach. Hub pozwoli systemowi płatności na przeprowadzanie transakcji kryptowalutowych w UE. Przedstawiciele Revolut powiedzieli, że wspierają ścisłe środki ochrony klienta zaproponowane przez CySEC, aby zapobiec wszelkim rodzajom nadużyć na rynku […]

Chińscy giganci technologiczni przekazali władzom dane o algorytmach

Chińscy giganci technologiczni podzielili się szczegółami swoich algorytmów z regulatorami tego kraju. Informację na ten temat podał serwis CNBC. Chińska Administracja ds. Cyberprzestrzeni (CAC) opublikowała listę 30 algorytmów wraz z krótkim opisem ich przeznaczenia od firm, w tym opracowań gigantów technologicznych, takich jak Alibaba i Tencent. Według dokumentu algorytm firmy ByteDance dla chińskiej wersji TikTok […]

Hyundai utworzy instytut sztucznej inteligencji i robotyki

Hyundai ogłosił utworzenie fundacji Boston Dynamics AI Institute, która ma promować badania nad sztuczną inteligencją i robotyką. We are launching the @BostonDynamics AI institute to recruit talents in diverse areas such as #ArtificialIntelligence and robotics research through e.g. partnerships with universities. Learn more: https://t.co/gQpkX6NEA7 #HyundaiXbostondynamics pic.twitter.com/cmbJNIY3GS — Hyundai Worldwide (@Hyundai_Global) August 12, 2022 Organizacją pokieruje […]

Revolut uruchomi krypto usługi na Cyprze

Firma fintech Revolut otrzymała pozwolenie od Cypryjskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (CYSEC) na oferowanie usług kryptowalutowych w Europejskim Obszarze Gospodarczym (EOG). Informację na ten temat podał serwis CoinDesk. Dostęp do produktów firmy będzie miało 17 mln klientów w EOG. Według Revolut, wybór jurysdykcji jest podyktowany głębokim reżimem regulacyjnym. Wyspiarski stan wcześniej przyciągnął kryptokompanie takie […]

ICO i STO - nowoczesne rozwiązania do gromadzenia kapitału

W obecnych niepewnych czasach wiele osób poszukuje sposobu do zwiększenia swoich zarobków, przeciwdziałania szkodliwej dla zgromadzonych oszczędności inflacji, czy też rozpoczęcia bądź rozwinięcia własnego projektu. Jednymi z ciekawszych sposobów na ostatni z wymienionych mogą być emisje ICO i STO, czyli coinów i tokenów bezpośrednio powiązanych z tak modnymi aktualnie kryptowalutami, smart kontraktami i blockchainem. Jeśli […]
0 0 Głosy
Oceń artykuł
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
© FintechPortal.pl 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone
star