Mastercard, amerykański gigant w dziedzinie usług finansowych, ogłosił dziś strategiczne partnerstwo z firmą fintech OPay. Celem jest zwiększenie włączenia finansowego na Bliskim Wschodzie i w Afryce.
Mastercard nazwał niedawne partnerstwo ważnym kamieniem milowym w strategii firmy dotyczącej rynków wschodzących. W początkowej fazie współpracy klienci OPay będą mogli korzystać z rozwiązania płatności wirtualnych Mastercard. Będzie ono połączone z ich portfelami OPay. Dzięki temu będą mogli robić zakupy u znanych międzynarodowych marek.
Od 2018 roku OPay odnotował gwałtowny wzrost całkowitej liczby aktywnych użytkowników. W Nigerii firma fintech osiągnęła spory udział w rynku. W ciągu najbliższych 3 do 5 lat OPay planuje rozszerzyć swoje usługi na różne rynki na całym świecie.
Amnah Ajmal, wiceprezes wykonawczy ds. rozwoju rynku w Mastercard EEMEA, powiedział:
W Mastercard nasza strategia innowacyjności zakorzenia się w partnerstwach wspierających inkluzję na skalę. Nasze partnerstwo z OPay jest dowodem naszego zaangażowania we wspieranie dostawców usług płatniczych na całym świecie w tworzeniu wzajemnie połączonego globalnego ekosystemu płatności, który przynosi korzyści szerokiemu gronu konsumentów o unikalnych potrzebach.
W marcu 2022 roku Mastercard ogłosił partnerstwo z Temenos w celu zwiększenia adopcji usług „Request to Pay”.
Afryka i Bliski Wschód
Przyjęcie technologii finansowych znacznie wzrosło w Afryce i na Bliskim Wschodzie. Cyfrowe płatności zyskują ogromną popularność głównie wśród młodych konsumentów we wspomnianych regionach. Yahui Zhou, dyrektor generalny OPay powiedział:
Jako wiodąca fintech na Bliskim Wschodzie i w Afryce, jesteśmy zachwyceni współpracą z Mastercard. Kontynuujemy naszą podróż w celu promowania włączenia finansowego, pomagając otworzyć globalną gospodarkę dla większej liczby konsumentów i firm na Bliskim Wschodzie i w Afryce.
Na początku tego roku Mastercard ogłosił zatrudnienie Chada Wallace’a, byłego szefa działu Digital Experiences dla Commercial Bank w Capital One. Objął on stanowisko wiceprezesa wykonawczego ds. rozwiązań B2B.