Mastercard ogłasza strategiczną współpracę z OPay

ikona publikacji - ciemny
Opublikowano: 21 maja 2022
ikona autora biały
mastercard

Mastercard, amerykański gigant w dziedzinie usług finansowych, ogłosił dziś strategiczne partnerstwo z firmą fintech OPay. Celem jest zwiększenie włączenia finansowego na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

Mastercard nazwał niedawne partnerstwo ważnym kamieniem milowym w strategii firmy dotyczącej rynków wschodzących. W początkowej fazie współpracy klienci OPay będą mogli korzystać z rozwiązania płatności wirtualnych Mastercard. Będzie ono połączone z ich portfelami OPay. Dzięki temu będą mogli robić zakupy u znanych międzynarodowych marek.

Od 2018 roku OPay odnotował gwałtowny wzrost całkowitej liczby aktywnych użytkowników. W Nigerii firma fintech osiągnęła spory udział w rynku. W ciągu najbliższych 3 do 5 lat OPay planuje rozszerzyć swoje usługi na różne rynki na całym świecie.

Amnah Ajmal, wiceprezes wykonawczy ds. rozwoju rynku w Mastercard EEMEA, powiedział:

W Mastercard nasza strategia innowacyjności zakorzenia się w partnerstwach wspierających inkluzję na skalę. Nasze partnerstwo z OPay jest dowodem naszego zaangażowania we wspieranie dostawców usług płatniczych na całym świecie w tworzeniu wzajemnie połączonego globalnego ekosystemu płatności, który przynosi korzyści szerokiemu gronu konsumentów o unikalnych potrzebach.

W marcu 2022 roku Mastercard ogłosił partnerstwo z Temenos w celu zwiększenia adopcji usług "Request to Pay".

Afryka i Bliski Wschód

Przyjęcie technologii finansowych znacznie wzrosło w Afryce i na Bliskim Wschodzie. Cyfrowe płatności zyskują ogromną popularność głównie wśród młodych konsumentów we wspomnianych regionach. Yahui Zhou, dyrektor generalny OPay powiedział:

Jako wiodąca fintech na Bliskim Wschodzie i w Afryce, jesteśmy zachwyceni współpracą z Mastercard. Kontynuujemy naszą podróż w celu promowania włączenia finansowego, pomagając otworzyć globalną gospodarkę dla większej liczby konsumentów i firm na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

Na początku tego roku Mastercard ogłosił zatrudnienie Chada Wallace'a, byłego szefa działu Digital Experiences dla Commercial Bank w Capital One. Objął on stanowisko wiceprezesa wykonawczego ds. rozwiązań B2B.

Kategoria wpisu:

Podobne tematy

Sztuczna inteligencja w samochodach może zapobiec korkom ulicznym

Zespół naukowców odkrył, że tempomat wyposażony w sztuczną inteligencję może pomóc w likwidacji korków na ulicach. W pięciodniowym eksperymencie na I-24 w Nashville w stanie Tennessee w USA wzięło udział 100 samochodów kierowanych przez ludzi. Każdy z nich wyposażony był w system tempomatów ze sztuczną inteligencją. Zespół zastosował dwa algorytmy: "planista prędkości" i "kontroler". Oba […]

Wielka Brytania uznaje porno deepfake za przestępstwo

Władze Wielkiej Brytanii rozpatrzą projekt ustawy zakazującej rozpowszechniania materiałów o wyraźnym zabarwieniu i deepfake porno bez zgody osób na nich przedstawionych. Taką informację podaje The Guardian. The Guardian donosi, że zdjęcia o charakterze seksualnym wykonane bez zgody za pomocą ukrytych kamer będą karalne. Zdelegalizowałaby również "whistleblowing" - rozpowszechnianie osobistych zdjęć w ramach zemsty. Zgodnie z […]

USA wezwały do wpisania samochodów-robotów na listę zagrożeń narodowych

Amerykańscy kongresmani zostali poproszeni o sprawdzenie importowanej z Chin technologii jazdy bezzałogowej pod kątem zagrożeń dla bezpieczeństwa narodowego. Takie informacje podaje Wired. Członek Izby Reprezentantów USA z Partii Republikańskiej, August Pflüger, wysłał do NHTSA odpowiedni list. Kongresman poprosił regulatora o odpowiedź na szereg pytań związanych z prześwietlaniem zagrożeń dla bezpieczeństwa narodowego przez chińskie firmy. Pozostaję […]

Konkurent Neuralink stworzył implant neuronowy do leczenia ślepoty

Firma Science, należąca do współzałożyciela Neuralink, Maxa Hodaka, zaprezentowała Science Eye, neuro-interfejs do leczenia chorób oczu, które wywołują ślepotę. Start-up skupia się na fotonice. Specjaliści firmy nie wszczepiają chipów głęboko do mózgu, jak robi to Neuralink, ale wykorzystują światło i nerw wzrokowy oka. Science Eye to cienka, szeroka na 2 mm folia LED, która jest […]

Flywire osiąga rekordowe przychody w III kwartale 2022 r.

Flywire, notowana na Nasdaq firma zajmująca się umożliwieniem i obsługą międzynarodowych płatności, podała wczoraj swoje wyniki finansowe za trzeci kwartał 2022 roku. W ciągu trzech miesięcy zakończonych 30 września 2022 r. przychody Flywire osiągnęły 95,2 mln USD, co oznacza wzrost o 40% w porównaniu z 67,8 mln USD w tym samym okresie ubiegłego roku. Całkowity […]
0 0 Głosy
Oceń artykuł
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
© FintechPortal.pl 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone
star