PayPal ogłosił niedawno, że zdecydował się przejąć Paidy, japońskiego dostawcę rozwiązań finansowych. Wartość transakcji to 300 mld jenów, czyli prawie 2,7 mld dolarów, głównie w gotówce.
Zgodnie z oficjalnym komunikatem prasowym, przejęcie umożliwi PayPal rozszerzenie swoich możliwości i dystrybucji na rynku japońskim. PayPal w najnowszym komunikacie podkreślił również potencjał japońskiego rynku e-commerce.
Paidy słynie w Japonii z rozwiązań typu „kup teraz, zapłać później”. Usługi płatnicze firmy pozwalają lokalnym klientom dokonywać zakupów online. Następnie mogą oni płacić za nie co miesiąc w ramach skonsolidowanego rachunku w sklepie internetowym lub poprzez przelewy bankowe.
Komentując ogłoszenie przejęcia, Peter Kenevan, wiceprezes, szef działu japońskiego w PayPal, powiedział:
Paidy był pionierem rozwiązań typu 'kup teraz, zapłać później’ dostosowanych do rynku japońskiego. Szybko urósł do rangi wiodącej usługi, rozwijając pokaźną dwustronną platformę konsumentów i sprzedawców. Połączenie marki, możliwości i utalentowanego zespołu Paidy z doświadczeniem, zasobami i globalną skalą firmy PayPal stworzy silny fundament. Przyspieszy on nasze tempo rozwoju na tym strategicznie ważnym rynku.
Od początku 2021 roku, PayPal znacznie rozszerzył swoje usługi w zakresie płatności cyfrowych i kryptowalut. Najnowsze ogłoszenie firmy pojawiło się prawie dwa tygodnie po tym, jak PayPal ogłosił uruchomienie swoich krypto usług w Wielkiej Brytanii. Tydzień temu informowaliśmy też, że gigant rozważa wejście w branżę handlu akcjami. Jak podawało CNBC, firma myśli o uruchomieniu platformy obrotu akcjami dla swoich amerykańskich użytkowników. Nie jest to jednak nic pewnego. CNBC powołało się bowiem na anonimowe źródła.
Rynek japoński
Japonia jest obecnie trzecim co do wielkości rynkiem e-commerce na świecie. Wykorzystanie technologii w branży płatności w tym kraju znacznie wzrosło w ciągu ostatnich dwóch lat. Russell Cummer, założyciel i prezes wykonawczy Paidy skomentował akwizycję:
Nie ma lepszego domu dla Paidy, aby kontynuować rozwój i innowacje niż PayPal, który od ponad 20 lat ułatwia robienie zakupów online. Japonia była tętniącym życiem środowiskiem dla naszego dotychczasowego wzrostu. Jesteśmy zaszczyceni, że ciężka praca i potencjał naszego zespołu zostały docenione przez globalnego lidera. Razem z PayPal będziemy mogli dalej realizować naszą misję, jaką jest wyeliminowanie problemów z robieniem zakupów.
Według PayPal, transakcja akwizycji opiewająca na 2,7 miliarda dolarów ma zostać zamknięta w czwartym kwartale 2021 roku.