Według The Telegraph, Santander próbuje odzyskać od swoich konkurentów kwotę 130 milionów funtów, która została błędnie wysłana do 75 000 kont w Boże Narodzenie, w wyniku duplikacji płatności.
Podczas gdy środki zostały przekazane w imieniu 2000 klientów korporacyjnych, bank pozostaje bez pieniędzy, ponieważ gotówka została pobrana z jego własnych rezerw.
Santander powiedział The Telegraph, że płatności zostały zduplikowane z powodu problemu z harmonogramem, który został „szybko zidentyfikowany i naprawiony”. Bank oświadczył:
Przykro nam, że ze względu na problem techniczny niektóre płatności od naszych klientów korporacyjnych zostały nieprawidłowo zduplikowane na kontach odbiorców.
Członek kadry kierowniczej w konkurencyjnym banku powiedział The Telegraph:
Jeśli nie zwrócimy pieniędzy do Santandera, to może to być my w przyszłym miesiącu, jeśli coś pójdzie nie tak…Prawdopodobnie fundusze zostaną zwrócone w przyszłym tygodniu.
Mogą jednak pojawić się komplikacje. Mówiąc do The Times jeden kredytodawca powiedział, że byłby niechętny do oddania funduszy, jeśli oznaczałoby to, że posiadacze kont, którzy już wydali gotówkę zostali zmuszeni do wzięcia overdrafta.
Inne duże banki skomentowały, że ci, którzy już wydali pieniądze i nie mogą sobie pozwolić na ich zwrot, powinni przejść przez alternatywny proces.