Technika marketingu, czyli MarTech i stosowne oprogramowanie mogą przynieść korzyści dla Twojej strategii w zakresie mediów społecznościowych. Ważne jest, aby marketerzy B2B rozumieli najnowsze techniki marketingu w mediach społecznościowych, aby skutecznie realizować swoją strategiczną wizję. Dzisiaj najlepsze Social Media nie powstają tak po prostu. Wymagają one starannego rozwoju, zarządzania i pomiarów, a istnieje coraz większa liczba oprogramowania i narzędzi, które mogą Ci w tym pomóc. W tym artykule badamy, w jaki sposób technologia i oprogramowanie marketingowe zmieniają sposób, w jaki firmy korzystają z mediów społecznościowych, oraz jakie korzyści może przynieść technologia marketingowa MarTech.
Obecność w mediach społecznościowych ma kluczowe znaczenie dla współczesnego biznesu. Marketing w mediach społecznościowych, może oferować wsparcie z zakresu:
Jednak tworzenie i utrzymywanie spójnej obecności w mediach społecznościowych jest czasochłonne i często nie jest wdrażane w mniejszych firmach. To tutaj narzędzia marketingowe i automatyzacyjne mogą przynieść rzeczywistą wartość dodaną.
Rozwijające się firmy muszą żonglować dużymi ilościami treści i szeregiem działań w mediach społecznościowych, w tym tworzyć content we właściwym czasie, kierować reklamy do właściwych odbiorców, planować posty oraz monitorować i analizować zaangażowanie użytkowników. Oprogramowanie do marketingu w mediach społecznościowych pomaga zespołom marketingowym B2B i firmom zarządzać i skalować ich strategie i kampanie w social mediach.
Dostępnych jest wiele narzędzi programowych, które mogą pomóc firmom w tym zakresie poprzez:
Istnieją 3 podstawowe rodzaje technik marketingu w mediach społecznościowych:
Niezależnie od tego, czy chodzi o generowanie potencjalnych klientów, odkrywanie nowych możliwości marketingowych, budowanie świadomości marki czy zarządzanie relacjami z klientami, istnieje technologia wspierająca te wysiłki. Niektóre narzędzia i oprogramowanie do mediów społecznościowych rozwiązują ten problem, łącząc wiele funkcji marketingu w mediach społecznościowych na jednej platformie, czyniąc ją opłacalną i przyjazną dla użytkownika.
MarTech obejmuje szereg programów i narzędzi zaprojektowanych, aby pomóc Ci osiągnąć cele marketingowe. Firmy często korzystają z zestawu technologii marketingowych dostosowanych do ich potrzeb – można to również nazwać „stosem mediów społecznościowych” lub „stosem MarTech”. Dziś stos MarTech to fundament nowoczesnego biznesu i klucz do kampanii marketingowych w digitalu i social mediach. Budowanie skutecznego stosu jest ważne dla skutecznego dotarcia do klientów i sprzedaży.
Dzięki odpowiedniemu stosowi MarTech możesz uprościć i zoptymalizować proces marketingu w mediach społecznościowych oraz odkryć więcej sposobów na nawiązanie kontaktu z klientami i generowanie leadów. Możesz także zautomatyzować zasięg i przeprowadzać bardziej szczegółowe oceny skuteczności kampanii. MarTech może również pomóc w poprawie efektywności marketingu poprzez usprawnienie procesu marketingowego. Jest to bardzo pomocne przy obliczaniu zwrotu z inwestycji (ROI) wszelkich działań marketingowych.
Szczerze mówiąc, nie ma „najlepszego” oprogramowania do zarządzania mediami społecznościowymi. Różne narzędzia i oprogramowanie mediów społecznościowych koncentrują się na różnych aspektach marketingu w social mediach. Następujące czynniki ogólnie określają najkorzystniejsze narzędzie do rozważenia przez firmę:
Dobry stos mediów społecznościowych powinien zawierać narzędzie do każdego aspektu marketingu w mediach społecznościowych. Oznacza to, że stos zazwyczaj składa się z następujących narzędzi:
Chociaż istnieje wiele narzędzi marketingowych w mediach społecznościowych, niektóre są szczególnie przyjazne B2B, a inne jeszcze lepiej działają we wspieraniu małych firm o napiętych budżetach.
Narzędzia do sprzedaży, obsługi klienta i zarządzania relacjami z klientami (CRM) są ważnymi składnikami dobrze zbudowanego stosu MarTech. Platforma sprzedażowa integrująca się z mediami społecznościowymi może pomóc zautomatyzować cały proces sprzedaży, od poszukiwania po konwersję.
Reklama i promocja to niezbędne elementy marketingu w mediach społecznościowych. Narzędzia mediów społecznościowych stanowią podstawę rozwiązań, takich jak punkty pomocy technicznej, wirtualni asystenci, bazy wiedzy i nie wymagające podejmowania decyzji oprogramowanie, które zwiększa zaangażowanie. System CRM zapewnia scentralizowane rozwiązanie dla firm do zarządzania relacjami z klientami. Pomagają one zautomatyzować, zorganizować i zsynchronizować działania sprzedażowe, marketingowe i obsługę klienta firmy.
Wybór narzędzia mediów społecznościowych ostatecznie zależy od budżetu Twojej firmy. Przykładowo - Buffer jest doskonałym narzędziem marketingowym w mediach społecznościowych, które nie jest zbyt drogie, ale wciąż oferuje sposób na osiągnięcie wielu standardowych celów marketingowych. Współpracuje on z wieloma platformami mediów społecznościowych z jednego panelu, umożliwiając planowanie wielu postów z wyprzedzeniem i śledzenie ich analizy. Działa na Facebooku, LinkedIn, Instagramie, Twitterze i Pintereście.
Narzędzia marketingu w wyszukiwarkach, takie jak Google Ads i Microsoft Ads.
Reklamuj się w mediach społecznościowych za pomocą LinkedIn Ads, Facebook Ads lub narzędzi takich jak AdEspresso i StitcherAds. Narzędzia te monitorują obserwujących, odbiorców i interakcje z firmami oraz wyświetlają ukierunkowane treści, aby przyciągnąć ich uwagę.
E-mail marketing jest prawdopodobnie najczęściej testowanym, analizowanym i skalowalnym kanałem marketingu w mediach społecznościowych. Oto kilka świetnych przykładów narzędzi do przesyłania wiadomości e-mail i oprogramowania do marketingu w mediach społecznościowych:
Najlepszym sposobem śledzenia i monitorowania wzmianek o firmie w Internecie jest użycie zaawansowanego narzędzia do śledzenia online. Może to pomóc określić oczekiwania klientów oraz zoptymalizować profile biznesowe i kampanie wizerunkowe.
Przykłady tych narzędzi obejmują:
Narzędzia do generowania leadów B2B to rodzaj oprogramowania zaprojektowanego w celu pomocy w generowaniu leadów. Często są one zautomatyzowane, aby zwolnić czas użytkowników i skupić się na rozwoju kampanii.
Istnieją różne rodzaje narzędzi do generowania leadów w mediach społecznościowych i oprogramowania dostępnego do różnych celów.
Lead Generation na LinkedIn to najskuteczniejsza platforma B2B do generowania leadów; LinkedIn to największa na świecie profesjonalna sieć internetowa.
Najlepsze narzędzia marketingowe LinkedIn, które pomogą zwiększyć sprzedaż, to:
Facebook jest również wysoko ocenianą platformą marketingu społecznościowego z ponad 2 miliardami użytkowników i wysokim współczynnikiem konwersji.
Najlepsze narzędzia marketingowe na Facebooku to:
Techniki marketingu w mediach społecznościowych będą nadal ewoluować i odgrywać ważną rolę w dzisiejszym biznesie. MarTech musi dostosowywać się do zmieniającego się otoczenia marketingowego, tak jak marketing tradycyjny. Przed zainwestowaniem w MarTech marketerzy powinni zapoznać się z następującymi trendami marketingowymi w mediach społecznościowych: