Wykorzystywanie MARtech w social mediach

ikona publikacji - ciemny
Opublikowano: 22 grudnia 2022
ikona autora biały
MARtech

Technika marketingu, czyli MarTech i stosowne oprogramowanie mogą przynieść korzyści dla Twojej strategii w zakresie mediów społecznościowych. Ważne jest, aby marketerzy B2B rozumieli najnowsze techniki marketingu w mediach społecznościowych, aby skutecznie realizować swoją strategiczną wizję. Dzisiaj najlepsze Social Media nie powstają tak po prostu. Wymagają one starannego rozwoju, zarządzania i pomiarów, a istnieje coraz większa liczba oprogramowania i narzędzi, które mogą Ci w tym pomóc. W tym artykule badamy, w jaki sposób technologia i oprogramowanie marketingowe zmieniają sposób, w jaki firmy korzystają z mediów społecznościowych, oraz jakie korzyści może przynieść technologia marketingowa MarTech.

Zalety marketingu w mediach społecznościowych, a MARtech

Obecność w mediach społecznościowych ma kluczowe znaczenie dla współczesnego biznesu. Marketing w mediach społecznościowych, może oferować wsparcie z zakresu:

  • generowania i zwiększania świadomość marki
  • zaprezentowania marki
  • przyciągania nowych obserwujących i nawiązywania nowych znajomości
  • docierania do potencjalnych, nowych klientów
  • zbierania informacji o trendach rynkowych
  • budowania przywództwa 
  • tworzenia ukierunkowanych kampanii
  • zwiększania konwersji i sprzedaży
  • uzyskiwania opinii klientów

Jednak tworzenie i utrzymywanie spójnej obecności w mediach społecznościowych jest czasochłonne i często nie jest wdrażane w mniejszych firmach. To tutaj narzędzia marketingowe i automatyzacyjne mogą przynieść rzeczywistą wartość dodaną.

Oprogramowanie do marketingu w mediach społecznościowych, a MARtech

Rozwijające się firmy muszą żonglować dużymi ilościami treści i szeregiem działań w mediach społecznościowych, w tym tworzyć content we właściwym czasie, kierować reklamy do właściwych odbiorców, planować posty oraz monitorować i analizować zaangażowanie użytkowników. Oprogramowanie do marketingu w mediach społecznościowych pomaga zespołom marketingowym B2B i firmom zarządzać i skalować ich strategie i kampanie w social mediach.

Dostępnych jest wiele narzędzi programowych, które mogą pomóc firmom w tym zakresie poprzez:

  • kierowania swojej reklamy do właściwych odbiorców
  • prowadzenie kampani w mediach społecznościowych
  • stosowanie innowacyjnych technik marketingu w mediach społecznościowych

Istnieją 3 podstawowe rodzaje technik marketingu w mediach społecznościowych:

  • narzędzia marketingu treści
  • narzędzie do zarządzania danymi
  • narzędzia do zarządzania relacjami z klientami (CRM)

Niezależnie od tego, czy chodzi o generowanie potencjalnych klientów, odkrywanie nowych możliwości marketingowych, budowanie świadomości marki czy zarządzanie relacjami z klientami, istnieje technologia wspierająca te wysiłki. Niektóre narzędzia i oprogramowanie do mediów społecznościowych rozwiązują ten problem, łącząc wiele funkcji marketingu w mediach społecznościowych na jednej platformie, czyniąc ją opłacalną i przyjazną dla użytkownika.

MarTech w marketingu w mediach społecznościowych

MarTech obejmuje szereg programów i narzędzi zaprojektowanych, aby pomóc Ci osiągnąć cele marketingowe. Firmy często korzystają z zestawu technologii marketingowych dostosowanych do ich potrzeb – można to również nazwać „stosem mediów społecznościowych” lub „stosem MarTech”. Dziś stos MarTech to fundament nowoczesnego biznesu i klucz do kampanii marketingowych w digitalu i social mediach. Budowanie skutecznego stosu jest ważne dla skutecznego dotarcia do klientów i sprzedaży.

Jakie są zalety stosu MarTech?

Dzięki odpowiedniemu stosowi MarTech możesz uprościć i zoptymalizować proces marketingu w mediach społecznościowych oraz odkryć więcej sposobów na nawiązanie kontaktu z klientami i generowanie leadów. Możesz także zautomatyzować zasięg i przeprowadzać bardziej szczegółowe oceny skuteczności kampanii. MarTech może również pomóc w poprawie efektywności marketingu poprzez usprawnienie procesu marketingowego. Jest to bardzo pomocne przy obliczaniu zwrotu z inwestycji (ROI) wszelkich działań marketingowych.

Najlepsze oprogramowanie do mediów społecznościowych, a MARtech

Szczerze mówiąc, nie ma „najlepszego” oprogramowania do zarządzania mediami społecznościowymi. Różne narzędzia i oprogramowanie mediów społecznościowych koncentrują się na różnych aspektach marketingu w social mediach. Następujące czynniki ogólnie określają najkorzystniejsze narzędzie do rozważenia przez firmę:

  • budżet
  • ogólna strategia mediów społecznościowych
  • szersza strategia marketingu cyfrowego

Dobry stos mediów społecznościowych powinien zawierać narzędzie do każdego aspektu marketingu w mediach społecznościowych. Oznacza to, że stos zazwyczaj składa się z następujących narzędzi:

  • planowanie na przyszłość, 
  • zamiana lub sprzedaż produktu, 
  • obsługa klienta
  • zbieranie danych
  • analiza procesu. 

Chociaż istnieje wiele narzędzi marketingowych w mediach społecznościowych, niektóre są szczególnie przyjazne B2B, a inne jeszcze lepiej działają we wspieraniu małych firm o napiętych budżetach.

Technologia marketingowa dla sprzedaży

Narzędzia do sprzedaży, obsługi klienta i zarządzania relacjami z klientami (CRM) są ważnymi składnikami dobrze zbudowanego stosu MarTech. Platforma sprzedażowa integrująca się z mediami społecznościowymi może pomóc zautomatyzować cały proces sprzedaży, od poszukiwania po konwersję.

Narzędzia mediów społecznościowych do reklamy i promocji

Reklama i promocja to niezbędne elementy marketingu w mediach społecznościowych. Narzędzia mediów społecznościowych stanowią podstawę rozwiązań, takich jak punkty pomocy technicznej, wirtualni asystenci, bazy wiedzy i nie wymagające podejmowania decyzji oprogramowanie, które zwiększa zaangażowanie. System CRM zapewnia scentralizowane rozwiązanie dla firm do zarządzania relacjami z klientami. Pomagają one zautomatyzować, zorganizować i zsynchronizować działania sprzedażowe, marketingowe i obsługę klienta firmy.

Tanie narzędzia marketingowe 

Wybór narzędzia mediów społecznościowych ostatecznie zależy od budżetu Twojej firmy. Przykładowo - Buffer jest doskonałym narzędziem marketingowym w mediach społecznościowych, które nie jest zbyt drogie, ale wciąż oferuje sposób na osiągnięcie wielu standardowych celów marketingowych. Współpracuje on z wieloma platformami mediów społecznościowych z jednego panelu, umożliwiając planowanie wielu postów z wyprzedzeniem i śledzenie ich analizy. Działa na Facebooku, LinkedIn, Instagramie, Twitterze i Pintereście.

Inne przydatne narzędzia 

Narzędzia marketingu w wyszukiwarkach, takie jak Google Ads i Microsoft Ads.

Reklamuj się w mediach społecznościowych za pomocą LinkedIn Ads, Facebook Ads lub narzędzi takich jak AdEspresso i StitcherAds. Narzędzia te monitorują obserwujących, odbiorców i interakcje z firmami oraz wyświetlają ukierunkowane treści, aby przyciągnąć ich uwagę.

Narzędzia integracji e-mail marketingu

E-mail marketing jest prawdopodobnie najczęściej testowanym, analizowanym i skalowalnym kanałem marketingu w mediach społecznościowych. Oto kilka świetnych przykładów narzędzi do przesyłania wiadomości e-mail i oprogramowania do marketingu w mediach społecznościowych:

  • Lemlist: Platforma e-mailowa zorientowana na dostarczalność, która kładzie nacisk na optymalny czas i częstotliwość wysyłania wiadomości e-mail w celu zwiększenia współczynnika klikalności i otwarć.
  • Moosend: Niedrogie i przyjazne dla użytkownika narzędzie do marketingu e-mailowego, które oferuje bardzo wydajne rozwiązanie e-mail dla firm rozpoczynających tworzenie listy kontaktów.
  • Mailchimp: wszechstronna platforma e-mail marketingu, która specjalizuje się w masowych, transakcyjnych wiadomościach e-mail i automatyzacji w celu angażowania klientów i potencjalnych klientów poprzez ukierunkowane kampanie i zaawansowaną analizę danych.

Narzędzia do monitorowania wzmianek o Twojej firmie w sieci

Najlepszym sposobem śledzenia i monitorowania wzmianek o firmie w Internecie jest użycie zaawansowanego narzędzia do śledzenia online. Może to pomóc określić oczekiwania klientów oraz zoptymalizować profile biznesowe i kampanie wizerunkowe.

Przykłady tych narzędzi obejmują:

  • Hootsuite: Wysoko oceniane narzędzie do śledzenia i analizy. Analiza zaangażowania i trendów regularnych postów i reklam w mediach społecznościowych w czasie rzeczywistym.
  • Alerty Google: bezpłatne narzędzie do monitorowania wyników firmowej wyszukiwarki Google. Przeszukuje blogi, filmy, posty marketingowe w mediach społecznościowych, dyskusje i wzmianki w książkach.
  • Sprout Social: Sprout daje użytkownikom dostęp do wzmianek na Facebooku, LinkedIn, Twitterze, Instagramie poprzez integrację z bezpłatną platformą Google Analytics.
  • Wzmianki: Pomaga wyszukiwać wzmianki o marce na blogach, stronach internetowych, w sieciach społecznościowych i forach przy użyciu predefiniowanych fraz.

Narzędzia do generowania leadów

Narzędzia do generowania leadów B2B to rodzaj oprogramowania zaprojektowanego w celu pomocy w generowaniu leadów. Często są one zautomatyzowane, aby zwolnić czas użytkowników i skupić się na rozwoju kampanii.

Istnieją różne rodzaje narzędzi do generowania leadów w mediach społecznościowych i oprogramowania dostępnego do różnych celów. 

Narzędzia marketingowe LinkedIn

Lead Generation na LinkedIn to najskuteczniejsza platforma B2B do generowania leadów; LinkedIn to największa na świecie profesjonalna sieć internetowa.

Najlepsze narzędzia marketingowe LinkedIn, które pomogą zwiększyć sprzedaż, to:

  • Campaign Manager: Kompleksowa platforma reklamowa, która umożliwia zakładanie i prowadzenie kont reklamowych oraz kampanii w jednym miejscu.
  • Reklamy dynamiczne LinkedIn: Są to reklamy spersonalizowane dla każdego obserwującego na podstawie informacji profilowych LinkedIn, takich jak stanowisko, nazwa firmy lub zdjęcie profilowe.
  • LinkedIn Sales Navigator (LSN): stworzony do sprzedaży B2B, LSN może być używany przez osoby indywidualne lub zespoły specjalistów ds. sprzedaży. Zawiera potężny zestaw funkcji wyszukiwania, które pozwalają kierować reklamy do określonych firm i osób, śledzić potencjalnych klientów i przyciągać potencjalnych klientów.

Narzędzia marketingowe na Facebooku

Facebook jest również wysoko ocenianą platformą marketingu społecznościowego z ponad 2 miliardami użytkowników i wysokim współczynnikiem konwersji.

Najlepsze narzędzia marketingowe na Facebooku to:

  • Barometr strony na Facebooku: Zaprojektowany, aby sprawdzać stan Twojej strony na Facebooku za pomocą statystyk, takich jak zasięg, wirusowość, zaangażowanie, komentarze i inne. Porównuje również wyniki z wynikami innych witryn.
  • Reklamy na Facebooku: Twórz i prowadź ukierunkowane kampanie reklamowe o potencjalnej skuteczności.

Przyszłość marketingu w mediach społecznościowych 

Techniki marketingu w mediach społecznościowych będą nadal ewoluować i odgrywać ważną rolę w dzisiejszym biznesie. MarTech musi dostosowywać się do zmieniającego się otoczenia marketingowego, tak jak marketing tradycyjny. Przed zainwestowaniem w MarTech marketerzy powinni zapoznać się z następującymi trendami marketingowymi w mediach społecznościowych:

  • Generowaniu leadów: Media społecznościowe coraz częściej kładą nacisk na generowanie leadów, a trend ten będzie się nadal rozwijał.
  • Pełnej koncentracji na utrzymaniu: marketerzy wiedzą, że pozyskanie nowego klienta jest 5 razy droższe niż utrzymanie istniejącego. Powstanie więcej narzędzi, które pomogą utrzymać klientów.
  • Sztucznej inteligencji: za pomocą różnych narzędzi sztucznej inteligencji marketerzy mogą łatwo wybrać odpowiednią strategię marketingową w mediach społecznościowych dla swoich kampanii, śledzić odbiorców, analizować wydajność i nie tylko.
Kategoria wpisu:

Podobne tematy

Sztuczna inteligencja: ogromny trend technologiczny czy bańka?

Wprowadzenie ChatGPT przez OpenAI i związany z tym szum sprawiły, że generatywna AI znalazła się na radarze firm venture capital i technologicznych, które chcą zainwestować pieniądze w czasach kryzysu. Narzędzia generatywnej sztucznej inteligencji OpenAI mogą pozornie robić wszystko, od pisania poezji i kodu po tworzenie dzieł sztuki. wywołało wiele emocji w tej dziedzinie. A zarówno […]

Revolut opóźnia wydanie własnej kryptowaluty

Revolut, londyński challenger bank z siedzibą w Londynie, opóźnił uruchomienie swojej natywnej kryptowaluty o nazwie RevCoin. Financial News (FN) poinformował, że upadek giełdy kryptowalut FTX może być głównym powodem, powołując się na osoby zaznajomione ze sprawą. Revolut opóźnia debiut RevCoin Kryptowaluta miała ujrzeć światło dzienne pod koniec ubiegłego roku, ale plany Revoluta uległy zmianie. Przedłużająca […]

Akcje Google (GOOGL)  - jak inwestować, cena, kurs, wykres, dywidendy, gdzie kupić

Google (Alphabet) to amerykańska firma technologiczna, która zaczynała od produktów i usług w branży internetowej i oprogramowania komputerowego. Dziś jednak jej macki sięgają znacznie dalej i można ją nazwać gigantem technologicznym. Jest właścicielem wielu spółek zależnych, które zajmują się rozwojem sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego, technologii chmury czy środków służących poprawie ludzkiego zdrowia. W 2009 roku […]

Tysiące użytkowników PayPal ofiarą wycieku danych

Konta 34 942 użytkowników PayPal zostały zhakowane między 2 a 6 grudnia 2022 roku przez nieuprawnione osoby poprzez atak typu credential stuffing. Hakerzy potencjalnie uzyskali dostęp do danych osobowych klientów, w tym ich imienia i nazwiska, adresu, daty urodzenia, numeru identyfikacji podatkowej i numeru ubezpieczenia społecznego. Ataki typu credential stuffing mają miejsce, gdy hakerzy próbują […]

Akcje Apple (AAPL) - jak inwestować, cena, kurs, wykres, dywidendy, gdzie kupić

Na świecie jest ponad 600 milionów użytkowników Apple. Posiadają oni około 1,4 miliarda aktywnych urządzeń Apple (iPhone, iPad, iPod, Mac i inne). Same te liczby są niesamowite, a także stawiają Apple w czołówce najbardziej wartościowych firm na świecie (według magazynu Forbes). To oczywiście czyni firmę bardzo interesującą z perspektywy inwestowania w akcje. W tym obszernym […]
© FintechPortal.pl 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone
star