Technika marketingu, czyli MarTech i stosowne oprogramowanie mogą przynieść korzyści dla Twojej strategii w zakresie mediów społecznościowych. Ważne jest, aby marketerzy B2B rozumieli najnowsze techniki marketingu w mediach społecznościowych, aby skutecznie realizować swoją strategiczną wizję. Dzisiaj najlepsze Social Media nie powstają tak po prostu. Wymagają one starannego rozwoju, zarządzania i pomiarów, a istnieje coraz większa liczba oprogramowania i narzędzi, które mogą Ci w tym pomóc. W tym artykule badamy, w jaki sposób technologia i oprogramowanie marketingowe zmieniają sposób, w jaki firmy korzystają z mediów społecznościowych, oraz jakie korzyści może przynieść technologia marketingowa MarTech.
Zalety marketingu w mediach społecznościowych, a MARtech
Obecność w mediach społecznościowych ma kluczowe znaczenie dla współczesnego biznesu. Marketing w mediach społecznościowych, może oferować wsparcie z zakresu:
- generowania i zwiększania świadomość marki
- zaprezentowania marki
- przyciągania nowych obserwujących i nawiązywania nowych znajomości
- docierania do potencjalnych, nowych klientów
- zbierania informacji o trendach rynkowych
- budowania przywództwa
- tworzenia ukierunkowanych kampanii
- zwiększania konwersji i sprzedaży
- uzyskiwania opinii klientów
Jednak tworzenie i utrzymywanie spójnej obecności w mediach społecznościowych jest czasochłonne i często nie jest wdrażane w mniejszych firmach. To tutaj narzędzia marketingowe i automatyzacyjne mogą przynieść rzeczywistą wartość dodaną.
Oprogramowanie do marketingu w mediach społecznościowych, a MARtech
Rozwijające się firmy muszą żonglować dużymi ilościami treści i szeregiem działań w mediach społecznościowych, w tym tworzyć content we właściwym czasie, kierować reklamy do właściwych odbiorców, planować posty oraz monitorować i analizować zaangażowanie użytkowników. Oprogramowanie do marketingu w mediach społecznościowych pomaga zespołom marketingowym B2B i firmom zarządzać i skalować ich strategie i kampanie w social mediach.
Dostępnych jest wiele narzędzi programowych, które mogą pomóc firmom w tym zakresie poprzez:
- kierowania swojej reklamy do właściwych odbiorców
- prowadzenie kampani w mediach społecznościowych
- stosowanie innowacyjnych technik marketingu w mediach społecznościowych
Istnieją 3 podstawowe rodzaje technik marketingu w mediach społecznościowych:
- narzędzia marketingu treści
- narzędzie do zarządzania danymi
- narzędzia do zarządzania relacjami z klientami (CRM)
Niezależnie od tego, czy chodzi o generowanie potencjalnych klientów, odkrywanie nowych możliwości marketingowych, budowanie świadomości marki czy zarządzanie relacjami z klientami, istnieje technologia wspierająca te wysiłki. Niektóre narzędzia i oprogramowanie do mediów społecznościowych rozwiązują ten problem, łącząc wiele funkcji marketingu w mediach społecznościowych na jednej platformie, czyniąc ją opłacalną i przyjazną dla użytkownika.
MarTech w marketingu w mediach społecznościowych
MarTech obejmuje szereg programów i narzędzi zaprojektowanych, aby pomóc Ci osiągnąć cele marketingowe. Firmy często korzystają z zestawu technologii marketingowych dostosowanych do ich potrzeb – można to również nazwać „stosem mediów społecznościowych” lub „stosem MarTech”. Dziś stos MarTech to fundament nowoczesnego biznesu i klucz do kampanii marketingowych w digitalu i social mediach. Budowanie skutecznego stosu jest ważne dla skutecznego dotarcia do klientów i sprzedaży.
Jakie są zalety stosu MarTech?
Dzięki odpowiedniemu stosowi MarTech możesz uprościć i zoptymalizować proces marketingu w mediach społecznościowych oraz odkryć więcej sposobów na nawiązanie kontaktu z klientami i generowanie leadów. Możesz także zautomatyzować zasięg i przeprowadzać bardziej szczegółowe oceny skuteczności kampanii. MarTech może również pomóc w poprawie efektywności marketingu poprzez usprawnienie procesu marketingowego. Jest to bardzo pomocne przy obliczaniu zwrotu z inwestycji (ROI) wszelkich działań marketingowych.
Najlepsze oprogramowanie do mediów społecznościowych, a MARtech
Szczerze mówiąc, nie ma „najlepszego” oprogramowania do zarządzania mediami społecznościowymi. Różne narzędzia i oprogramowanie mediów społecznościowych koncentrują się na różnych aspektach marketingu w social mediach. Następujące czynniki ogólnie określają najkorzystniejsze narzędzie do rozważenia przez firmę:
- budżet
- ogólna strategia mediów społecznościowych
- szersza strategia marketingu cyfrowego
Dobry stos mediów społecznościowych powinien zawierać narzędzie do każdego aspektu marketingu w mediach społecznościowych. Oznacza to, że stos zazwyczaj składa się z następujących narzędzi:
- planowanie na przyszłość,
- zamiana lub sprzedaż produktu,
- obsługa klienta
- zbieranie danych
- analiza procesu.
Chociaż istnieje wiele narzędzi marketingowych w mediach społecznościowych, niektóre są szczególnie przyjazne B2B, a inne jeszcze lepiej działają we wspieraniu małych firm o napiętych budżetach.
Technologia marketingowa dla sprzedaży
Narzędzia do sprzedaży, obsługi klienta i zarządzania relacjami z klientami (CRM) są ważnymi składnikami dobrze zbudowanego stosu MarTech. Platforma sprzedażowa integrująca się z mediami społecznościowymi może pomóc zautomatyzować cały proces sprzedaży, od poszukiwania po konwersję.
Narzędzia mediów społecznościowych do reklamy i promocji
Reklama i promocja to niezbędne elementy marketingu w mediach społecznościowych. Narzędzia mediów społecznościowych stanowią podstawę rozwiązań, takich jak punkty pomocy technicznej, wirtualni asystenci, bazy wiedzy i nie wymagające podejmowania decyzji oprogramowanie, które zwiększa zaangażowanie. System CRM zapewnia scentralizowane rozwiązanie dla firm do zarządzania relacjami z klientami. Pomagają one zautomatyzować, zorganizować i zsynchronizować działania sprzedażowe, marketingowe i obsługę klienta firmy.
Tanie narzędzia marketingowe
Wybór narzędzia mediów społecznościowych ostatecznie zależy od budżetu Twojej firmy. Przykładowo – Buffer jest doskonałym narzędziem marketingowym w mediach społecznościowych, które nie jest zbyt drogie, ale wciąż oferuje sposób na osiągnięcie wielu standardowych celów marketingowych. Współpracuje on z wieloma platformami mediów społecznościowych z jednego panelu, umożliwiając planowanie wielu postów z wyprzedzeniem i śledzenie ich analizy. Działa na Facebooku, LinkedIn, Instagramie, Twitterze i Pintereście.
Inne przydatne narzędzia
Narzędzia marketingu w wyszukiwarkach, takie jak Google Ads i Microsoft Ads.
Reklamuj się w mediach społecznościowych za pomocą LinkedIn Ads, Facebook Ads lub narzędzi takich jak AdEspresso i StitcherAds. Narzędzia te monitorują obserwujących, odbiorców i interakcje z firmami oraz wyświetlają ukierunkowane treści, aby przyciągnąć ich uwagę.
Narzędzia integracji e-mail marketingu
E-mail marketing jest prawdopodobnie najczęściej testowanym, analizowanym i skalowalnym kanałem marketingu w mediach społecznościowych. Oto kilka świetnych przykładów narzędzi do przesyłania wiadomości e-mail i oprogramowania do marketingu w mediach społecznościowych:
- Lemlist: Platforma e-mailowa zorientowana na dostarczalność, która kładzie nacisk na optymalny czas i częstotliwość wysyłania wiadomości e-mail w celu zwiększenia współczynnika klikalności i otwarć.
- Moosend: Niedrogie i przyjazne dla użytkownika narzędzie do marketingu e-mailowego, które oferuje bardzo wydajne rozwiązanie e-mail dla firm rozpoczynających tworzenie listy kontaktów.
- Mailchimp: wszechstronna platforma e-mail marketingu, która specjalizuje się w masowych, transakcyjnych wiadomościach e-mail i automatyzacji w celu angażowania klientów i potencjalnych klientów poprzez ukierunkowane kampanie i zaawansowaną analizę danych.
Narzędzia do monitorowania wzmianek o Twojej firmie w sieci
Najlepszym sposobem śledzenia i monitorowania wzmianek o firmie w Internecie jest użycie zaawansowanego narzędzia do śledzenia online. Może to pomóc określić oczekiwania klientów oraz zoptymalizować profile biznesowe i kampanie wizerunkowe.
Przykłady tych narzędzi obejmują:
- Hootsuite: Wysoko oceniane narzędzie do śledzenia i analizy. Analiza zaangażowania i trendów regularnych postów i reklam w mediach społecznościowych w czasie rzeczywistym.
- Alerty Google: bezpłatne narzędzie do monitorowania wyników firmowej wyszukiwarki Google. Przeszukuje blogi, filmy, posty marketingowe w mediach społecznościowych, dyskusje i wzmianki w książkach.
- Sprout Social: Sprout daje użytkownikom dostęp do wzmianek na Facebooku, LinkedIn, Twitterze, Instagramie poprzez integrację z bezpłatną platformą Google Analytics.
- Wzmianki: Pomaga wyszukiwać wzmianki o marce na blogach, stronach internetowych, w sieciach społecznościowych i forach przy użyciu predefiniowanych fraz.
Narzędzia do generowania leadów
Narzędzia do generowania leadów B2B to rodzaj oprogramowania zaprojektowanego w celu pomocy w generowaniu leadów. Często są one zautomatyzowane, aby zwolnić czas użytkowników i skupić się na rozwoju kampanii.
Istnieją różne rodzaje narzędzi do generowania leadów w mediach społecznościowych i oprogramowania dostępnego do różnych celów.
Narzędzia marketingowe LinkedIn
Lead Generation na LinkedIn to najskuteczniejsza platforma B2B do generowania leadów; LinkedIn to największa na świecie profesjonalna sieć internetowa.
Najlepsze narzędzia marketingowe LinkedIn, które pomogą zwiększyć sprzedaż, to:
- Campaign Manager: Kompleksowa platforma reklamowa, która umożliwia zakładanie i prowadzenie kont reklamowych oraz kampanii w jednym miejscu.
- Reklamy dynamiczne LinkedIn: Są to reklamy spersonalizowane dla każdego obserwującego na podstawie informacji profilowych LinkedIn, takich jak stanowisko, nazwa firmy lub zdjęcie profilowe.
- LinkedIn Sales Navigator (LSN): stworzony do sprzedaży B2B, LSN może być używany przez osoby indywidualne lub zespoły specjalistów ds. sprzedaży. Zawiera potężny zestaw funkcji wyszukiwania, które pozwalają kierować reklamy do określonych firm i osób, śledzić potencjalnych klientów i przyciągać potencjalnych klientów.
Narzędzia marketingowe na Facebooku
Facebook jest również wysoko ocenianą platformą marketingu społecznościowego z ponad 2 miliardami użytkowników i wysokim współczynnikiem konwersji.
Najlepsze narzędzia marketingowe na Facebooku to:
- Barometr strony na Facebooku: Zaprojektowany, aby sprawdzać stan Twojej strony na Facebooku za pomocą statystyk, takich jak zasięg, wirusowość, zaangażowanie, komentarze i inne. Porównuje również wyniki z wynikami innych witryn.
- Reklamy na Facebooku: Twórz i prowadź ukierunkowane kampanie reklamowe o potencjalnej skuteczności.
Przyszłość marketingu w mediach społecznościowych
Techniki marketingu w mediach społecznościowych będą nadal ewoluować i odgrywać ważną rolę w dzisiejszym biznesie. MarTech musi dostosowywać się do zmieniającego się otoczenia marketingowego, tak jak marketing tradycyjny. Przed zainwestowaniem w MarTech marketerzy powinni zapoznać się z następującymi trendami marketingowymi w mediach społecznościowych:
- Generowaniu leadów: Media społecznościowe coraz częściej kładą nacisk na generowanie leadów, a trend ten będzie się nadal rozwijał.
- Pełnej koncentracji na utrzymaniu: marketerzy wiedzą, że pozyskanie nowego klienta jest 5 razy droższe niż utrzymanie istniejącego. Powstanie więcej narzędzi, które pomogą utrzymać klientów.
- Sztucznej inteligencji: za pomocą różnych narzędzi sztucznej inteligencji marketerzy mogą łatwo wybrać odpowiednią strategię marketingową w mediach społecznościowych dla swoich kampanii, śledzić odbiorców, analizować wydajność i nie tylko.