Bank centralny Irlandii to kolejna instytucja finansowa, która zakazała swoim pracownikom korzystania z chatbota ChatGPT opartego na sztucznej inteligencji (AI).
Według raportu w irlandzkiej gazecie The Business Post, Centralny Bank Irlandii wydał zakaz zgodnie ze swoimi zasadami cyberbezpieczeństwa.
Rzecznik powiedział gazecie, że bank centralny „wdrożył odpowiednie i właściwe środki techniczne i organizacyjne, aby zapewnić bieżącą ochronę organizacji”.
Poinformowano również, że trzy irlandzkie główne banki – AIB, Permanent TSB i Bank of Ireland – rozważają podobne kroki.
ChatGPT, który generuje tekst i obrazy na podstawie podpowiedzi użytkowników, wzbudził niepokój w branży usług finansowych od czasu jego uruchomienia w listopadzie 2022 roku.
W zeszłym miesiącu JP Morgan ogłosił, że pracownikom zakazano używania narzędzia do komunikacji wewnętrznej. W ślad za nim poszło mnóstwo firm z Wall Street, w tym Goldman Sachs, Citigroup, Wells Fargo, Bank of America i Deutsche Bank.
Ograniczenia wprowadzone przez banki są następstwem ogromnych kar nałożonych za nieuprawnione wykorzystanie sieci mediów społecznościowych w komunikacji pracowników banków.
W USA Komisja Papierów Wartościowych i Giełd nałożyła ponad 1 mld dolarów kar na kilka firm z Wall Street, a także zwróciła się do kilku funduszy hedgingowych o monitorowanie urządzeń swoich pracowników pod kątem dowodów na korzystanie z takich serwisów jak WhatsApp w celu przeprowadzania transakcji.