Apple robi kolejny krok w kierunku zaoferowania swoim klientom więcej usług bankowych. Firma ogłosiła dziś, że we współpracy z Goldman Sachs wkrótce uruchomi nowe konto oszczędnościowe dla posiadaczy kart kredytowych Apple Card. Pozwoli ono im oszczędzać i zwiększać tzw. „Daily Cash” – nagrody cashback za zakupy dokonane kartą Apple Card.
W najbliższych miesiącach, posiadacze kart będą mogli automatycznie oszczędzać tę gotówkę na nowym, wysokodochodowym rachunku oszczędnościowym Goldman Sachs. Uzyskają do niego dostęp za pośrednictwem Apple Wallet. Klienci będą mogli przelewać na to konto także własne pieniądze.
Brak opłat oraz wymagań
Konto nie będzie miało żadnych opłat, minimalnych depozytów lub minimalnych wymagań dotyczących salda. Apple zauważa, że dzięki temu będzie konkurencyjne w stosunku do różnych neobanków, które są często używane jako sposób na przechowywanie cyfrowej gotówki i zarabianie pieniędzy poprzez wypłatę odsetek.
Apple, w swojej porannej informacji prasowej, nie podał jeszcze, jakie oprocentowanie zaoferuje. Obecnie, według danych Bankrate jego konkurenci oferują APY w zakresie 2,20%-3,05%. Apple zaznaczył, że nie może jeszcze podać APY ze względu na szczególnie dynamiczne środowisko stóp procentowych.
Po wprowadzeniu nowej oferty, użytkownicy Apple Card będą mogli założyć i zarządzać swoim kontem oszczędnościowym bezpośrednio w istniejącej aplikacji mobilnej Apple Wallet. Od tego momentu wszystkie Daily Cash, które zarobią dzięki zakupom, automatycznie wylądują na tym koncie. Klienci będą mogli jednak zmienić tą opcje. Tak aby zamiast tego gotówka była dodawana do ich karty Apple Cash w Wallet – jak to jest obecnie. Ta opcja może być przełączona w dowolnym momencie.
Pulpit nawigacyjny w aplikacji Savings wyświetli saldo konta i odsetki naliczone w czasie.
Cashback Apple
Obecnie Apple wypłaca 3% cashback od zakupów Apple Card dokonanych za pomocą Apple Pay u wybranych sprzedawców, w tym w samym Apple, a także w Uber/Uber Eats, Walgreens, Nike, Panera Bread, T-Mobile, ExxonMobil i Ace Hardware. Zakupy dokonane za pomocą Apple Card otrzymają 2% cashback w przypadku korzystania z Apple Pay oraz 1% w przypadku korzystania z karty tytanowej lub wirtualnej do zakupów online.
Posiadacze kart nie będą musieli jednak polegać tylko na zakupach Apple Card, aby zasilić swoje nowe konta oszczędnościowe. Apple twierdzi, że klienci będą mogli wpłacać dodatkowe środki za pośrednictwem powiązanego konta bankowego lub swojego salda Apple Cash. W każdej chwili mogą też wypłacić tę gotówkę, przelewając ją z powrotem na to samo powiązane konto bankowe albo na swoją kartę Apple Cash, bez ponoszenia opłat.
Ekspansja na rynku płatności
Wraz z wprowadzeniem Apple Card, firma Apple stopniowo wkracza na rynek płatności, co pozwala jej nawiązać bardziej bezpośredni kontakt z klientami. Apple rozwija swoją działalność w zakresie usług, w ramach której sprzedaje abonamenty na różne produkty. Należą do nich Apple Music, Apple TV+, Apple Arcade, iCloud+, Apple News+, Apple Fitness+ i inne. Firma chce również uczynić Apple Pay bardziej wygodną opcją dla zakupów online. W tym celi stworzy konkurencje dla Affirm zwaną Apple Pay Later. Będzie ona służyć do dzielenia zakupów na cztery nieoprocentowane płatności. Jak donosi Bloomberg, ta usługa wejdzie w życie dopiero w 2023 roku.
Tymczasem Goldman Sachs zmierza w kierunku stania się bardziej konwencjonalnym bankiem. W zeszłym roku ogłosił, że jego produkt Marcus by Goldman Sachs po pięciu latach działalności osiągnął kamień milowy w postaci ponad 100 miliardów dolarów w depozytach klientów. Partnerstwo z Apple da mu kolejny kąsek na rynku depozytów konsumenckich.
Apple nie podał dokładnej daty premiery swojego wysokodochodowego konta oszczędnościowego. Firma powiedziała jedynie, że pojawi się ono w „nadchodzących miesiącach”. Jennifer Bailey, wiceprezes Apple Pay i Apple Wallet powiedziała w oświadczeniu:
Oszczędności umożliwiają użytkownikom Apple Card zwiększanie swoich nagród Daily Cash w czasie, a jednocześnie oszczędzanie na przyszłość. Oszczędności dostarczają jeszcze więcej wartości do ulubionego świadczenia użytkowników Apple Card – Daily Cash – jednocześnie oferując kolejne łatwe w użyciu narzędzie zaprojektowane, aby pomóc użytkownikom prowadzić zdrowsze życie finansowe.