Wykorzystanie sztucznej inteligencji w handlu

ikona publikacji - ciemny
Opublikowano: 13 grudnia 2022
ikona autora biały
w handlu

Żadna branża na świecie nie jest odporna na wpływ sztucznej inteligencji (AI). Od systemów do gier rzeczywistości wirtualnej (VR) po sztucznie inteligentne roboty w produkcji przemysłowej, rozwój technologii sztucznej inteligencji rewolucjonizuje sposób, w jaki wchodzimy w interakcje ze światem. Jednak handel elektroniczny jest szczególnie narażony na zakłócenia ze strony sztucznej inteligencji, ponieważ techniki uczenia się i algorytmy zmieniają obecnie sposób, w jaki kupujemy i sprzedajemy towary online. Sztuczna inteligencja nie tylko może wykonywać zadania, które wcześniej wykonywaliśmy ręcznie, ale może również zoptymalizować obsługę klienta i dostarczać informacji potrzebnych do podejmowania świadomych decyzji biznesowych. Narzędzia AI do pisania mogą generować tekst marketingowy w ciągu kilku sekund. Marki mogą teraz korzystać z oprogramowania sztucznej inteligencji zamiast zatrudniać copywriterów lub agencje reklamowe do pisania nagłówków, wstępów na blogi lub opisów produktów. Narzędzia te mogą dostarczać cyfrowe kopie reklam, treści w mediach społecznościowych i inne materiały e-commerce przy użyciu zaawansowanych modeli językowych. Jakie rozwiązania AI mogą pomóc w handlu online? Z jakim skutkiem? O tym piszemy poniżej!

Chatboty i wirtualni asystenci w handlu

Jedną z zalet zakupów w sklepie stacjonarnym jest obecność pracownika lub asystenta, który pomoże Ci poruszać się po sklepie i znaleźć to, czego szukasz. Podczas gdy e-commerce zawsze miał przedstawicieli obsługi klienta, którzy mogą zapewnić wsparcie telefoniczne, dopiero niedawno sztuczna inteligencja pomogła wypełnić lukę, zapewniając klientom natychmiastową pomoc. Sprzedawcy e-commerce coraz częściej korzystają z chatbotów i innej wirtualnej pomocy, aby zapewnić całodobowe wsparcie wszystkim klientom internetowym. Te chatboty mogą wykorzystywać przetwarzanie języka naturalnego (NLP) do interpretowania interakcji głosowych z kupującymi online i zapewniać klientom spersonalizowaną obsługę. Są również stale ulepszane, ponieważ same się uczą, aby lepiej spełniać potrzeby klientów.

Personalizacja w handlu

Sztuczna inteligencja jest również bardzo dobra w spersonalizowaniu doświadczenia klienta poprzez trafne rekomendacje produktów i reklamy. Algorytmy sztucznej inteligencji będą przesiewać ogromne zbiory danych, aby uzyskać praktyczny wgląd w zachowanie klientów, co pomoże im lepiej przewidzieć dokładnie, czego chcą klienci i kiedy tego chcą. Mogą korzystać z informacji z Twojej historii zakupów, aby polecać produkty pasujące do tego, czego szukasz. Na przykład, jeśli ostatnio szukałeś gąbek na Amazon, algorytm sztucznej inteligencji zasugeruje inne powiązane produkty czyszczące w Twojej witrynie. Ta technologia sztucznej inteligencji może być nawet używana na różnych platformach, takich jak strony internetowe, e-maile, a nawet aplikacje mobilne. Pomagając w tworzeniu zlokalizowanych treści dostosowanych do odbiorców (lub odbiorców), sztuczna inteligencja może pomóc zapewnić przyjemniejszą i usprawnioną obsługę klienta. Personalizacja jest kluczem do wspaniałej podróży klienta, dlatego tak wiele reklam e-commerce korzysta teraz z algorytmów sztucznej inteligencji.

Zarządzanie zapasami w handlu

Kolejnym obszarem e-commerce, w którym analityka predykcyjna AI zmienia krajobraz, jest zarządzanie zapasami. Magazyny nie mają miejsca ani pieniędzy, aby przez cały czas przechowywać wszystko w magazynie, dlatego ważne jest, aby nadać priorytet produktom, których realnie potrzebujesz. Zapasy muszą być aktualne, odpowiednio zaopatrzone i zamawianie z wyprzedzeniem w oczekiwaniu na zapotrzebowanie klientów. Technologia sztucznej inteligencji wykorzystuje analizy predykcyjne do oszacowania przyszłego popytu na rynku. Korzystając z uczenia maszynowego, ta technologia sztucznej inteligencji może dokładniej przewidzieć, jakie zapasy zamówić i ile zapasów zawsze powinieneś mieć pod ręką. Te systemy sztucznej inteligencji mogą przewidywać szybkie zmiany popytu, przeprowadzać konserwację zapobiegawczą technologii, a nawet zautomatyzować niektóre procedury pakowania w celu poprawy wydajności. Marki e-commerce coraz częściej zwracają się do sztucznej inteligencji, aby ulepszyć swoje analizy, stworzyć bardziej spersonalizowane doświadczenia klientów i poprawić swoją konkurencyjność. Ponieważ rynek sztucznej inteligencji w e-commerce wciąż rośnie, każda marka, która nie zainwestuje w swój potencjał, zostanie w tyle.

Jak sztuczna inteligencja zmienia doświadczenie zakupowe?

Poza zapewnieniem dobrej obsługi klienta, chatboty zwiększają wpływ sztucznej inteligencji na e-commerce poprzez:

Inteligentne rekomendacje produktów w handlu

Wśród najpopularniejszych zastosowań sztucznej inteligencji w e-commerce jest dostarczanie kupującym online spersonalizowanych rekomendacji produktów. Takie działanie zwiększyło współczynniki konwersji o 915% i zwiększyło średnią wartość zamówienia o 3%. Wykorzystując duże zbiory danych, sztuczna inteligencja w handlu elektronicznym wpływa na wybory klientów, rozumiejąc wcześniejsze zakupy, wyszukiwania produktów i nawyki przeglądania online

Rekomendacje produktów zapewniają sprzedawcom wiele korzyści, w tym:

  • Więcej stałych klientów
  • Lepsze utrzymanie klientów i sprzedaż
  • Personalizowanie doświadczenia zakupowego dla kupujących online
  • Personalizowane biznesowe kampanie e-mailowe

Personalizacja AI w e-commerce

Jedną z najskuteczniejszych metod personalizacji jest fundament sztucznej inteligencji w marketingu e-commerce. W oparciu o konkretne dane zebrane od każdego użytkownika online, sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe wyodrębniają ważne informacje o użytkowniku z wygenerowanych danych o klientach. Na przykład narzędzie Boomtrain z obsługą sztucznej inteligencji jest w stanie analizować dane klientów z wielu punktów kontaktu, w tym aplikacji mobilnych, kampanii e-mailowych i witryn internetowych, aby zrozumieć, w jaki sposób wchodzą w interakcje online. Te spostrzeżenia umożliwiają sprzedawcom e-commerce przedstawianie odpowiednich rekomendacji produktów i zapewnianie spójnego doświadczenia użytkownika na różnych urządzeniach.

Zarządzanie zapasami

Efektywne zarządzanie zapasami polega na utrzymywaniu wystarczających poziomów zapasów, aby zaspokoić popyt rynkowy bez zwiększania zapasów bezczynnych. Podczas gdy tradycyjne formy zarządzania zapasami ograniczają się do aktualnych stanów magazynowych, zarządzanie zapasami z wykorzystaniem sztucznej inteligencji pozwala na utrzymywanie zapasów w oparciu o dane związane z:

  • Trendami sprzedaży w ostatnich latach
  • Prognozowanie lub przewidywane zmiany popytu na produkty
  • Analizowanie potencjalnych problemów z zaopatrzeniem, które mogą mieć wpływ na poziomy zapasów

Oprócz zarządzania zapasami sztuczna inteligencja może również umożliwić zarządzanie magazynem wraz z pojawieniem się zautomatyzowanych robotów, które według przewidywań będą przyszłością sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym. W przeciwieństwie do ludzkich pracowników, boty AI mogą być używane do przechowywania lub pobierania zapasów 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu i wysyłania zamówień online natychmiast po ich złożeniu. Oprócz zmiany branży e-commerce na wiele sposobów, sztuczna inteligencja w przestrzeni e-commerce B2B jest również motorem wielu innowacji. Rzućmy okiem na niektóre z ostatnich branżowych studiów przypadku, które miały wpływ na sztuczną inteligencję.

 

Inteligentne rozwiązania dla branży e-commerce

Technologia sztucznej inteligencji wprowadza kupujących online do szeregu produktów, o których istnieniu na rynku nawet nie wiedzieli. Na przykład firma Sentient Technologies zajmująca się technologią sztucznej inteligencji umożliwia wirtualnym klientom cyfrowym polecanie nowych produktów kupującym online w oparciu o ich indywidualne wzorce zakupowe i analizę danych. Zachęcony sukcesem urządzeń Amazon Alexa, gigant handlu elektronicznego uruchomił Alexa Voice Shopping, która pozwala przeglądać najlepsze oferty dnia Amazon i składać zamówienia online za pomocą głosu. Amazon Alexa może również udzielić Ci wskazówek dotyczących garderoby, w tym najlepszych kombinacji modowych i tego, które stroje mogą Ci bardziej odpowiadać.

Sztuczna inteligencja w branży Fashion Ecommerce 

Zmniejsz liczbę zwrotów zakupionych w ramach sprzedaży online! Jak? Na przykład marka odzieżowa Zara wykorzystuje sztuczną inteligencję, aby sugerować odpowiedni rozmiar odzieży (na podstawie wymiarów kupujących), a także ich preferencje dotyczące stylu (luźne lub obcisłe ubrania). Może to pomóc markom modowym zmniejszyć liczbę zwrotów produktów i zwiększyć liczbę powtarzających się zakupów.

Oprócz tych innowacji rozwiązania AI zmieniają branżę e-commerce w następujących obszarach:

  • Marketing e-mailowy oparty na sztucznej inteligencji, który wysyła e-maile marketingowe dotyczące produktów (lub usług), które są interesujące dla odbiorców. Oprócz czytania bardziej ludzkiego niż automatycznego, te narzędzia do marketingu e-mailowego wykonują również inteligentną analizę użytkowników na podstawie ich odpowiedzi i są bardziej dostosowane do potrzeb poszczególnych klientów.
  • Automatyzacja łańcucha dostaw oparta na sztucznej inteligencji umożliwia efektywne zarządzanie łańcuchem dostaw dla platform handlu elektronicznego. Dodatkowe korzyści to podejmowanie decyzji biznesowych związanych z dostawcami, harmonogramami dostaw i wymaganiami rynku.

Narzędzia do analizy danych oparte na sztucznej inteligencji dla handlu elektronicznego mogą zapewnić różne korzyści, takie jak analiza biznesowa, profile klientów i analiza sprzedaży online. Ponadto, wielokanałowe rozwiązanie AI, które zapewnia spójną, bezproblemową obsługę klienta w sklepach detalicznych online i stacjonarnych. Na przykład wielokanałowe rozwiązanie Sephora AI wykorzystuje połączenie sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, przetwarzania języka naturalnego i wizji komputerowej, aby wypełnić lukę między doświadczeniem klienta w sklepie i online.

Podsumowanie

Sztuczna inteligencja w handlu elektronicznym odgrywa wiodącą rolę w napędzaniu innowacji i doświadczenia klientów. Niektóre z głównych przypadków użycia sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym to spersonalizowane zakupy, rekomendacje produktów i zarządzanie zapasami. Z tych powodów warto wdrażać AI do branży e-commerce, bo jest to przyszłość handlu elektronicznego! 

Kategoria wpisu:

Podobne tematy

Sztuczna inteligencja: ogromny trend technologiczny czy bańka?

Wprowadzenie ChatGPT przez OpenAI i związany z tym szum sprawiły, że generatywna AI znalazła się na radarze firm venture capital i technologicznych, które chcą zainwestować pieniądze w czasach kryzysu. Narzędzia generatywnej sztucznej inteligencji OpenAI mogą pozornie robić wszystko, od pisania poezji i kodu po tworzenie dzieł sztuki. wywołało wiele emocji w tej dziedzinie. A zarówno […]

Revolut opóźnia wydanie własnej kryptowaluty

Revolut, londyński challenger bank z siedzibą w Londynie, opóźnił uruchomienie swojej natywnej kryptowaluty o nazwie RevCoin. Financial News (FN) poinformował, że upadek giełdy kryptowalut FTX może być głównym powodem, powołując się na osoby zaznajomione ze sprawą. Revolut opóźnia debiut RevCoin Kryptowaluta miała ujrzeć światło dzienne pod koniec ubiegłego roku, ale plany Revoluta uległy zmianie. Przedłużająca […]

Akcje Google (GOOGL)  - jak inwestować, cena, kurs, wykres, dywidendy, gdzie kupić

Google (Alphabet) to amerykańska firma technologiczna, która zaczynała od produktów i usług w branży internetowej i oprogramowania komputerowego. Dziś jednak jej macki sięgają znacznie dalej i można ją nazwać gigantem technologicznym. Jest właścicielem wielu spółek zależnych, które zajmują się rozwojem sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego, technologii chmury czy środków służących poprawie ludzkiego zdrowia. W 2009 roku […]

Tysiące użytkowników PayPal ofiarą wycieku danych

Konta 34 942 użytkowników PayPal zostały zhakowane między 2 a 6 grudnia 2022 roku przez nieuprawnione osoby poprzez atak typu credential stuffing. Hakerzy potencjalnie uzyskali dostęp do danych osobowych klientów, w tym ich imienia i nazwiska, adresu, daty urodzenia, numeru identyfikacji podatkowej i numeru ubezpieczenia społecznego. Ataki typu credential stuffing mają miejsce, gdy hakerzy próbują […]

Akcje Apple (AAPL) - jak inwestować, cena, kurs, wykres, dywidendy, gdzie kupić

Na świecie jest ponad 600 milionów użytkowników Apple. Posiadają oni około 1,4 miliarda aktywnych urządzeń Apple (iPhone, iPad, iPod, Mac i inne). Same te liczby są niesamowite, a także stawiają Apple w czołówce najbardziej wartościowych firm na świecie (według magazynu Forbes). To oczywiście czyni firmę bardzo interesującą z perspektywy inwestowania w akcje. W tym obszernym […]
© FintechPortal.pl 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone
star