Edytor zdjęć PhotoRoom otrzymał funkcję Magic Studio, która wykorzystuje sztuczną inteligencję do personalizacji zdjęć marketingowych. Takie informacje podaje The Verge.
Magic Studio bazuje na tekstowym generatorze obrazów Stable Diffusion. Aby skorzystać z funkcji, użytkownik musi przesłać zdjęcie produktu, opisać przedmiot jednym słowem oraz żądane tło.
Następnie algorytm automatycznie usunie tło i umieści element w nowym obrazie. Wynik jest wysyłany mailem w ciągu kilku minut.
Magic Studio nie może być używane do zdjęć ludzi lub zwierząt.
Jak informują twórcy, narzędzie przeznaczone jest dla sprzedawców internetowych. Magic Studio pozwala konsumentom szybko tworzyć obrazy gotowe do umieszczenia w zestawie dostosowywanych szablonów wstępnie skonfigurowanych dla platform takich jak eBay lub Shopify.
Według użytkowników, przesłane przedmioty wyglądają czasem na zniekształcone lub całkowicie podmienione.
Narzędzie nie działa też dobrze ze zdjęciami, na których widać ludzkie ręce.
Magic Studio jest dostępne dla subskrybentów PhotoRoom Pro korzystających z angielskiej wersji aplikacji. Kosztuje 9,49 dolarów miesięcznie lub 46,99 dolarów rocznie.
Przypomnijmy, że w październiku Shutterstock rozszerzył swoje partnerstwo z OpenAI o możliwość sprzedaży zdjęć stockowych wygenerowanych przez model DALL-E 2.